Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Media Club nominálně zdraží reklamu, vzhledem k inflaci však v reálu zlevní

14:35, 19. 10. 2022

Podle očekávání, primácké medizastupitelství Media Club (miliardář Ivan Zach) oznámilo pro rok 2023 další zdražení reklamního prostoru na zastupovaných médiích (Prima Group, Paramount Network, Óčko, TV Barrandov, atmedia, Rádio Impuls, Evropa 2). Reklama zde v příštím roce v průměru zdraží mezi 13 až 14 procenty.

Podle čísel Českého statistického úřadu však míra inflace v Česku v letošním roce míří k hodnotě 18 až 20 procent (v srpnu to bylo 17,2 procenta). Znamená to, že zdražení reklamy na médiích Media Clubu podstřeluju pravděpodobné číslo inflace za rok 2022, jinými slovy reklama pro příští rok fakticky zlevní. Markantní je to hlavně ú rádií, zastupovaných Media Clubem, jejichž reklamní prostor v příštím roce v průměru zdraží na národní i lokální úrovni jen o 8 procent. Podle zástupců Prima Group je však nasazované "zdražení" inzerce maximem, co v tuto chvíli dovolí reklamní a mediální trh.

Media Club (na fotce ředitel Ladislav Dianiška) počítá v roce 2023 s jediným televizním bundlem, možností cílit na 25 cílových skupin a zavádí i eGRPs do každé kampaně, zaměřené na mladou cílovou skupinu. "Pro lepší orientaci klientů zároveň zachovává maximum z obchodní politiky z letošního roku, nemění se ani zastupovaná média. Strategickou cílovou skupinou Media Clubu nadále zůstává CS 15 až 69," uvedli zástupci Media Clubu. Stejné zůstávají i sezónní koeficienty a stejné části dne, změny nastávají ve slevách u investic do dalších médií.

Pro další rok Media Club zastupuje stejné televizní stanice jako v minulosti. Klienti Media Clubu mohou stejně jako v předchozích letech získat motivační slevy u televizních kampaní. Těm, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2023 do 1. prosince 2022, bude aplikován off prime time koeficient na úrovni 0,85 a prime time index na úrovni 1,05. Ti, kteří uzavřou závazky na rok 2023 do 12. ledna, získají off prime time index 0,90 a prime time index na úrovni 1,05.

Prima Group na jaře 2022 získal podíl na sledovanosti ve výši 27,04 procenta v cílovce 15 až 69. Média Media Clubu mají za 1H 2022 podíl na trhu 34,68 procenta (CS 15 až 69, celoden).

Podle našich informací se zdražením reklamy pro příští rok počítá i konkurenční TV Nova. "S nárůstem ceny počítáme, ale konkrétní čísla nebudeme vzhledem k probíhajícím jednáním na agenturách prozatím sdělovat," uvedl pro Borovan.cz co-CEO Novy Jan Vlček. Největší komerční televize představuje svoji obchodní politiku 2023 agenturám a zadavatelům v těchto dnech. Podle našich informací by její inzerce v roce 2023 měla v průměru zdražit o více než 10 procent.

Sdílejte článek: