Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Nova stejně jako konkurenční Prima při zdražování reklamy podstřelí letošní inflaci

Stejně jako TV Prima rovněž největší komerční televize Nova sice v příštím roce zdraží průměrnou cenu reklamy, toto nominální zdražení bude nižší, než letošní pravděpodobná inflace. V reálu tak dojde ke zlevnění cen reklamy na kanálech Nova Group (majitel PPF).

Nova začala novou obchodní politiku 2023 (OP 2023) komunikovat mediálním agenturám a reklamním zadavatelům od minulého týdne. Jak pro Borovan.cz uvedl jeden z CEO TV Nova Jan Vlček (foto), celkové průměrné zdražení na bázi meziročně srovnatelného rozpočtu bude 12 procent. Je to tedy o něco méně, než o kolik zdražilo pro příští rok primácké medizastupitelství Media Club (cca o 13 až 14 procent). Letošní míra inflace v Česku by se měla pohybovat v rozmezí 16 až 20 procent.

Kromě plošného navýšení CPP (cost per point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny, pozn. aut) podle Vlčka dochází ke zvýšení měsíčních koeficientů v měsících se zvýšenou poptávkou po spotové reklamě, tedy v únoru, červnu, září a prosinci. V rámci stopáží podraží 15ti sekundový spot. "Navýšení ceny je primárně reakcí na nárůst nákladů, kromě inflace do nárůstu ceny reklamy promítáme částečně i masivní investice do vlastní tvorby, v příštím roce se mohou diváci těšit na prémiový obsah, připravujeme mnoho programových novinek. Jsme dlouhodobou jedničkou na trhu ve sledovanosti u diváků 15 až 54 a generujeme největší komerční kapacitu GRPů na trhu. Naší snahou je nadále držet vyprodanost na úrovni kolem 70 procent," řekl Vlček.

"Vycházíme z toho, co se nám osvědčilo v minulých letech. Změny jsou minimální. Nadále je naší prioritou oslovovat zejména atraktivní cílovou skupinu 15 až 54 let, která je velmi relevantní pro naše obchodní partnery. Rozložení stanic v bundlu ve 2023 ponecháváme tak, jak bylo nastaveno letos. Loni jsme tematické stanice posílili o novou stanici Nova Lady a snažíme se nadále o co nejlepší profilaci stanic tak, aby doručovaly klientům vysoké afinity na specifické cílové skupiny. Hodláme rovněž dále posilovat lokální tvorbu na těchto stanicích. I nadále tak bude možno kombinovat spotovou reklamu s internetem, sponzoringem, kabelovými stanicemi a product placementem. Jedinou změnou je ještě větší zvýhodnění online kampaní při výrazném meziročním navýšení investic do online," komentoval OP 2023 Novy Vlček.

Jedna z mála novinek v nabídce formátů se týká sponzoringu. V rámci sponzoringu Nova Group v příštím roce přidává nové balíčky, jedním z nich je například možnost sponzoringu selfpromotion Voyo Originálů.

Sdílejte článek: