Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Stará zpráva Borovan.cz oficiálně potvrzena: Ivo Lukačovič ovládne vydavatele deníku Právo

O čem jsme psali před několika měsíci, se stane skutečností. Internetová firma Senzam.cz, která vydává Seznam Zprávy, Novinky.cz atd., navyšuje podíl v printovém vydavatelství Borgis.

Seznam (majitel Ivo Lukačovič) doposud v Borgis držel 33,6 procenta plus měl opci na další podíl. Tuto opci nyní využívá a připravuje se na získání 59 procent, který aktuálně drží šéfredaktor Práva Zdeněk Porybný. Zbylých několik procent firmy drží drobní akcionáři. Objem výše uvedeného obchodu se pohybuje ve stovkách milionů. Byznysovou transakci nyní posuzuje antimonopolní úřad.

Borgis (na fotce pražské sídlo) vydává deník Právo a dodává obsah pro řadu vysoce navštěvovaných seznamáckých serverů, jako Novinky.cz, Sport.cz a Super.cz. Lukačovičova firma vstoupila do Borgisu v roce 2013.

Tržby Borgisu v roce 2021 dosáhly 595 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 25 milionů více. Z dlouhodobějšího hlediska je to znatelný pokles oproti číslům na počátku aktuálního tisíciletí. Kupříkladu v roce 2011 tržby Borgisu činily 721 milionů. Mediální firma loni navýšila čistý zisk ze 4,4 milionu na 17,8 milionu korun. Podle kanceláře ABC ČR Právo v srpnu 2022 prodalo v průměru 47,8 tisíce výtisků denně. Zde hospodářské výsledky Borgisu za poslední roky:

  • Rok          2021          2020          2019          2018
  • Tržby         595            570           615             618
  • Zisk           17,8           4,4            3,6             12,4
Sdílejte článek: