Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize loni udržela vedoucí pozici na TV trhu v cílovce 15+, Prima solidně rostla

12:51, 7. 1. 2023

Česká televize se loni stala popáté v řadě nejsilnějším tuzemským televizním vysílatelem v cílové skupině 15+. Lídrem trhu byla ČT nejen v průběhu dne, ale i v prime time. Vyplývá to z čísel sledovanosti ATO-Nielsen.

Skupina kanálů ČT v roce 2022 dosáhla v CS 15+ průměrného podílu na sledovanosti ve výši 31,47 procenta. V meziročním srovnání to představuje pokles o 0,87 procentního bodu. Konkurenční Prima Group ve své strategické cílové skupině 15 až 69 získala podíl na sledovanosti 26,42 procenta v celodni a 26,56 procenta v prime time. Nova Group zase udržela nejsilnější pozici ve své strategické cílovce 15 až 54, kde loni získala průměrný podíl na sledovanosti 33,31 procenta v celodni a 36,19 procenta v prime time.

Zde podíly televizních skupin a mediazastupitelství v cílovce 15+, celodenní vysílání v roce 2022:

  • Česká televize     31,47 procenta     -0,87 p.b.
  • Prima Group       26,90 procenta      +1,72 p.b.
  • Nova Group        26,42 procenta      +0,08 p.b.
  • Atmedia               4,77 procenta        -0,03 p.b.

Česká televize rovněž zabodovala v žebříčku nejsledovanějších pořadů loňského roku na celém českém TV trhu, kde dle svých slov obsadila prvních dvanáct pozic (cílovka 15+). Prvenství patří pohádce Krakonošovo tajemství (foto), kterou si 25. prosince 2022  večer nenechaly ujít dvě třetiny diváků u obrazovek (podíl na sledovanosti 64,49 procenta). S celkem 3,75 miliony diváků (CS 4+) se pohádkový příběh stal zároveň nejsledovanějším TV pořadem posledních šestnácti let.

Druhé místo drží s 3,28 miliony diváků (CS 4+) štědrovečerní pohádka Tajemství staré bambitky 2. Dalších šest příček patří epizodám seriálu ČT Devadesátky. Poslední, nejsledovanější díl zhlédlo 2,49 milionu diváků (CS 4+), tedy více než polovina všech, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi.

Sdílejte článek: