reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

O Sanomu Media Praha se poperou minimálně tři velcí hráči

12:45, 4. 7. 2013

Na českém tiskovém trhu se schyluje ke klíčovému souboji o to, kde se stane hegemonem segmentu lifestylových časopisů.

V současné době je na prodej vydavatelství Sanoma Media Praha (SMP). Podle informací Borovan.cz nabídku dostaly a zvažují minimálně tři velké vydavatelské domy: Bauer Media (časopisy Žena a život, Tina, Rytmus života, Bravo, Cosmopolitan), Burda Praha (Burda, Svět ženy, Katka, Autohit)  a Mladá fronta podnikatele Františka Savova (Maminka, Moje psychologie, Moje zdraví, Lidé a Země).

Pro každého hráče by obchod znamenal odlišný posun. Bauer Media a Burda Praha, které jsou inzertně přibližně na stejném objemu, by akvizicí časopisů SMP jako National Geographic, Marie Claire, Vlasta nebo Týdeník Květy získaly jednoznačnou pozici číslo 1 na trhu lifestylových titulů. Mladá fronta by se naopak nákupem Sanomy posunula na úroveň Burdy nebo Bauer. Podle zdrojů Borovan.cz jsou proto zástupci Burda a Bauer rozhodnuti zabránit posílení Savovova vydavatelství.

V posledních letech se české Sanomě (patří do finského mediálního koncernu Sanoma) hospodářsky nedaří. Prodělek za rok 2011 přesáhl 93 milionů korun. Kumulativní ztráta za roky 2009 až 2011 dosáhla skoro 200 milionů korun.