Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Prima spouští streamovací službu Prima+, do obsahu chce investovat miliardu korun

aktualizováno
15:55, 24. 1. 2023

Konečně. S cca půlročním zpožděním po původně zvažovaném termínu TV Prima konečně vstupuje na trh placených streamovacích služeb. O podrobnosti služby jsme v loňském roce psali jako první na trhu.

"Česká streamovací služba pro celou rodinu" Prima+ (Primaplus.cz) startuje 8. února. Nabídne několik variant (viz screen dole). První bez reklam za "plné" předplatné 149 korun za měsíc (předplatné novácké služby Voyo.cz stojí 159 korun za měsíc). Druhá varianta zdarma a s reklamami a třetí varianta za snížené předplatné 99 korun s 50ti procenty reklamy (kombinace prvních dvou variant, tzv. HSVOD, tedy hybrid subscription video on demand).

Každý registrovaný uživatel si podle televize může vytvořit až pět rodinných personifikovaných profilů s doporučovaným obsahem na míru. Registrovat je možné až pět zařízení v domácnosti (chytrá televize nebo HbbTV, telefon, počítač, tablet).

Prima má pro Prima+ v tuto chvíli ve výrobě nebo vyrobených 13 originálních seriálů v rámci sekce Prima+Originals. Kromě jiných to jsou série Bodyguardi (únor; žánr progressive fiction; režie David Laňka a Martin Müller), GangsteřiPod hladinou (režie Vojtěch Moravec; od května), Sedm schodů k moci (únor; režie Jiří Chlumský a Martin Kopp), Zákony vlka (od března), komediální titul Agrometal (od dubna) nebo "emoční detektivka" Půlnoční zpověď (foto; únor; scénář sestry Jitka a Kateřina Bártů).

Druhá komerční televize podle ředitele Primy Marka Singera plánuje do originálního obsahu pro Prima+ investovat v následujících třech letech (do roku 2025) více než jednu miliardu korun. Kromě 13 seriálových titulů dokončených nebo v závěrečné fázi výroby Prima má dalších 28 projektů v předvýrobní fázi.

"Může se zdát, že český trh se streamovacími službami je již saturovaný, ale není tomu tak. Návyky lidí se mění, již nesledují pořady jen v televizi, ale sledují je na různých zařízeních a v čase, který se jim hodí. Celosvětová pandemie covidu-19 tento trend výrazně posílila nejen ve světě, ale i u nás. Jen u našich pořadů vzrostla za posledních šest let odložená sledovanost seriálů vysílaných v prime time více než pětinásobně. Z detailních průzkumů také víme, že lidé jsou ochotni si platit více služeb najednou. Zároveň jsme se již na začátku rozhodli jít jinou cestou než naše komerční konkurence. Chceme, aby naše pořady v online byly nadále dostupné širokému publiku, proto přicházíme s možností výběru ze tří tarifů," uvedl Singer.

Sdílejte článek: