reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obrat Syrůčkovy skupiny Smarty Brands loni přesáhl 4 miliardy korun

Navzdory loňskému poklesu celého českého e-commerce trhu o 12  procent retailová, online a B2B skupina Smarty Brands, kterou vlastní téměř padesátiletý multimilionář Petr Syrůček, za rok 2022 hlásí růst o desítky procent. Hlavně díky kamenným obchodům.

Smarty Brands zahrnuje e-shopy s elektronikou Smarty.czIwant.cz, Jrc.cz, síť značkových prodejen iWant Apple Premium Reseller Store a síť desítek herních obchodů JRC/Smarty Store. Skupina podle vlastních údajů loni dosáhla obratu přes 4,2 miliardy korun, což je o 30 procent více než v roce 2021. B2B divize Smarty.cz v roce 2022 dosáhla obratu 1,3 miliardy korun, podle zástupců Smarty obhospodařuje nyní více než 13 tisíc firemních zákazníků, což je o třetinu více než začátkem roku 2022.

"Loni jsme ve velkém investovali do vybudování nových kamenných prodejen ve spojení Smarty.cz a JRC. Otevřeli jsme jich 11 po celém Česku a letos v tom budeme pokračovat. Z čísel a prvotních reakcí lidí vidíme, že expanze do kamenného retailu byl krok správným směrem," uvedl Syrůček.

Cílem Smarty Brands pro rok 2023 bude v této expanzi pokračovat. "Plánujeme otevřít další prodejny Smarty.cz a JRC, konkrétně třeba v Mladé Boleslavi, Hradci Králové a Ostravě. Část prodejen iWant projde přerodem na koncept Apple Premium Partner," doplnil Syrůček.