Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Lišácký tah Primy zruinoval byznys RTA o desítky milionů

13:07, 9. 7. 2013
Televize Aleš Borovan

Odstřižení lokálních televizí ze skupiny Regionální televizní agentury (RTA) od vysílání Primy v roce 2012 znamenalo pro jejich majitele ztráty desítek milionů korun.

Zatímco v roce 2011 RTA skončila v zisku 11,3 milionů korun, o rok později firma spadla do ztráty skoro 13 milionů korun. Když k tomu připočteme prodělky jednotlivých místních studií, loňský minus celé skupiny vyskočí o další miliony korun.

Devastující zlom je vidět i na tržbách: v roce 2011 RTA utržila 62 milionů, v roce 2012 už jen 2,8 milionu korun. Bezprostředním vlastníkem RTA je britská firma Malcolm & Whitacker Recovery Limited, všeobecně se soudí, že skutečným majitelem je miliardář Jiří Šmejc (foto). Majitelé v posledních měsících přikročili k likvidaci velké části studií, mezi jinými RTA Ostrava, RTA Jižní Morava nebo RTA Zlín.

FTV Prima na podzim 2011 ohlásila, že vrátí licenci k hlavnímu kanálu Prima. Ta obsahovala podmínku, že se v určité časy bude připojovat vysílání regionálních televizí, mimo jiné i ze skupiny RTA. Nová licence pro Prima family, která odstartovala 1. ledna 2012, již takovou podmínku neobsahuje.

Sdílejte článek: