reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Bohemia Interactive na trh posílá novou PC hru Silica od nezávislého vývojáře

08:40, 7. 4. 2023

Jedno z největších herních studií v Česku Bohemia Interactive (BI) pošle v dohledné době na trh nový herní titul Silica (screen), vyvinutý nezávislým vývojářem. Silica podle firmy již brzy vstoupí do předběžného přístupu na online platformě Steam.

Silica je prvním titulem vyvinutým v Bohemia Inkubátoru - novém labelu Bohemia Interactive, jehož cílem je pomáhat nezávislým tvůrcům vyvíjet a představovat jejich hry globálnímu publiku. Za vývojem Silicy stojí Martin "Dram" Melichárek, který byl hlavním vývojářem hry Take On Mars. Bohemia Inkubátor tak posílí i vydavatelský byznys BI.

"Bohemia Inkubátor doposud sloužil pro interní projekty Bohemia Interactive. V jeho nové podobě jej otevíráme i třetím stranám, tedy nezávislým vývojářům, kteří pracují na zajímavých herních projektech, ale chybí jim potřebné lidské, technologické a finanční zdroje. Indie vývojářům a studiím, která chtějí spojit síly a do Bohemia Inkubátoru vstoupit, můžeme nabídnout více než 20 let zkušeností v oblasti vývoje her a špičkové know-how, stejně jako pomoc s QA, marketingem či publishingem. Podmínkou však je, že tyto projekty musí být minimálně ve fázi hratelného prototypu," uvedl Marek Španěl, zakladatel a CEO Bohemia Interactive.

Nová hra je podle BI kombinací real time strategy/first-person shooter, odehrávající se na fiktivní planetě Baltarus tisíce světelných let od Země. "Mise na zdánlivě pusté planetě je jednoduchá: najít a těžit Balterium, prvek s obřím potenciálem, který může poskytovat zdroj energie lidské civilizaci celé příští generace." Hra nabízí 6 herních lokací a 3 herní módy. Silica v předběžném přístupu zůstane po dobu 9 až 12 měsíců, během kterých přibude řada rozšíření.

Bohemia Interactive vlastní Španěl se Slavomírem Pavlíčkem, minoritní podíl zde má čínský koncern Tencent Holding. BI stojí za úspěšnými herními tituly jako ArmA, Operace Flashpoint, Vigor nebo DayZ. Studio v roce 2021 utržilo 1,12 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 1,5 procenta (o 17 milionů). Provozní výsledek narostl z 719 milionů na 749 milionů korun. Net profit dosáhl úctyhodných 616 milionů (o rok dříve 607 milionů).