reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

AMI Communications výrazně klesl zisk, letos ji čeká hrozba nižších tržeb

17:32, 11. 7. 2013
Reklama/PR Aleš Borovan

Jedna z největších PR agentur na trhu, AMI Communications, loni výrazně snížila objem peněz vygenerovaných pro majitele.

Zisk v roce 2012 klesl o 5,4 milionu na 3,05 milionu korun. To je nejnižší číslo za posledních deset let. Vlastníci AMI, Milan Hejl, Marek Stránský (foto) a Jana Marco, přičítají tento vývoj nárůstu osobních, zejména mzdových nákladů. Tržby naopak stouply o tři miliony na 173 milionů. I přes loňský pokles zisku si firma vede stále slušně - kumulativní zisk za poslední dekádu vystoupal skoro na 70 milionů korun. 

V letošním roce se ale AMI bude muset poprat s hrozbou nižších tržeb. Dá se očekávat, že klesne dosavadní objem peněz od velkého klienta, energetického giganta ČEZ. AMI pro něj pracovala od roku 2004. ČEZ v závěru loňského roku uspořádal výběrové řízení na nové PR agentury, ze kterého vzešli tři vítězové: Bison&Rose jako jednička, AMI Communications a Ogilvy PR.

AMI tak již od letošního roku není jedinou hlavní PR agenturou ČEZ. Bison&Rose mají v současnosti na starosti strategickou, krizovou a korporátní komunikace, AMI dělají zákaznickou komunikaci, retail, elektromobilitu nebo část jaderné osvěty.