reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Internetová firma Seznam.cz navýšila tržby na 5,93 miliardy korun

11:48, 24. 5. 2023

Mediálně-internetová firma Seznam.cz (majitel Ivo Lukačovič) pokračovala loni v růstovém módu, tržby se oproti roku 2021 zvýšily o jednotky procent. Naopak klesl zisk před zdaněním, vzhledem k nepříznivému vývoji ekonomiky celé České republiky a nárůstu personálních nákladů Seznamu.

Seznam.cz v roce 2022 dle vlastních údajů utržil necelých 5,93 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o více než 5 procent. Naproti tomu zisky české internetové jedničky činily před zdaněním 1,284 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o stovky milionů korun. "Za snížením zisku stojí nejen zvyšující se náklady související s aktuální ekonomickou situací, ale i významné personální investice, které byly oproti roku 2021 vyšší o necelých 8 procent, a změna majetkové struktury společnosti vlivem odštěpení do nově vzniklé entity Seznam Zprávy," uvedla společnost

"Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst. V letošním roce nicméně očekáváme spíše stagnaci našich tržeb, a to právě s ohledem na dopady energetické krize či přetrvávající válečný konflikt na Ukrajině," komentoval jeden z co-CEO Pavel Zima.

Firma loni spustila novou blogovací platformu Seznam Médium a novou verzi služby Volnámísta.cz, která "za přispění pokročilých neuronových modelů a strojového učení agreguje na jedno místo většinu dostupných inzerátů od přímých zaměstnavatelů". Mapy.cz udělaly další pokrok v navigaci, jehož výsledkem byl nárůst počtu navigací o 24 procent, a výrazně posílily uživatelskou angažovanost v podobě velkého nárůstu uživatelských recenzí. Domovská stránka Seznam.cz rozšířila obsahové formáty ve své službě Newsfeed, kde se kromě článků a videí zobrazují také fotogalerie, karikatury, podcasty a nově i uživatelský obsah v podobě diskuzních příspěvků a textů ze Seznam Médium.

V oblasti e-commerce Seznam.cz meziročně rostl, navzdory poklesu trhu, a v loňském roce zaznamenal 99ti procentní nárůst klientských investic do produktové inzerce ve Vyhledávání. Významný meziroční růst podle Seznamu zaznamenaly poslechy audia Seznam Zpráv, které oproti roku 2021 vzrostly o 152 procent.  Počet přehrání podcastů na webu Seznam Zpráv stoupl v meziročním srovnání o 36 procent, počet stažení v aplikacích třetích stran stoupl o 255 procent a počet přehrání na Podcasty.cz o 944 procent. Seznam.cz se rovněž loni připravoval na navýšení v mediálním domu Borgis, který vyrábí deník Právo. Seznam zde doposud vlastnil cca třetinu.

Seznam.cz v roce 2022 rozšířil představenstvo - Pavla Zimu, Ondřeje Procházku a Tomáše Kapalína doplnili Ondřej Krišica a Matěj Hušek. Zároveň došlo k organizačním změnám, které se projevily vznikem několika nových divizí - Domovské stránky, Videoslužeb, Obsahových služeb a sociálního ekosystému, Reklamních systémů a Identity a uživatelského profilu. "Cílem poslední jmenované divize je budovat nejlepší relevantní znalost českých uživatelů a distribuovat ji pro personalizaci služeb Seznamu a reklamy. Vyvinuli jsme nový způsob cílení na bázi podobnosti uživatelského chování a významně investovali do rozvoje vlastního ID grafu. Dokončili jsme také nasazování technologie pro monetizaci adblockovaného prostoru na všechny služby Seznamu, což přineslo meziroční nárůst obratu z tohoto prostoru o 200 procent. V rámci doporučování obsahu jsme přešli od lineárního modelu logistické regrese k neuronové síti, což nám i partnerům nejen zvýšilo výkonové a kvalitativní metriky, ale navíc otevřelo velké možnosti pro rozvoj, který s původním modelem nebyl možný," uvedl Krišica.