reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Investiční skupina PPF kupuje podíl v zahraniční síti výdejních boxů

Skupina PPF (majoritní vlastník Renáta Kellnerová) pokračuje v investicích do byznysového ekosystému kolem e-commerce trhu. Tentokráte peníze PPF míří do Polska.

Skupina Renáty Kellnerové se aktuálně dohodla na na koupi 15ti procentního podílu ve společnosti InPost S.A., která provozuje evropskou sít samoobslužných výdejních boxů a logistická centra pro e-commerce. Celkem by síť měla zahrnovat přes 29 tisíc výdejních boxů, z toho 19 tisíc v Polsku a skoro 5 tisíc ve Velké Británii a Itálii.

Prodávajícím akcií při ceně 10 eur za kus je společnost soukromého kapitálu Advent International. Ta doposud v InPost držela 46 procent. Objem transakce se tak pohyboval v řádu stovek milionů eur. Spolu s akciemi, které PPF dříve nakoupila na volném trhu, vlastní nyní skupina v InPost podíl ve výši 16,75 procenta jejího akciového kapitálu. PPF je tak druhým největším akcionářem v InPostu po Advent International. Součástí dohody je opce pro PPF na nákup dalších 15 procent akcií InPost od Advent International.

InPost, jejíž akcie se obchodují na burze EuronextAmsterdamu, byla založena v Polsku současným CEO Rafałem Brzoskou. Kromě domácího polského trhu působí InPost v dalších osmi zemích západní Evropy. InPost vedle sítě výdejních boxů v rámci logistických řešení buduje centra pro fulfilment (skladování a distribuce zásilek), jejichž služby poskytuje internetovým obchodníkům.

"Touto investicí jsme učinili zásadní krok k posílení v oboru e-commerce, ve kterém PPF dlouhodobě působí. E-commerce patří ke čtyřem základním pilířům podnikání Skupiny, vedle finančních služeb, telekomunikací a médií. Jako významný akcionář jsme odhodláni přispět k mezinárodní expanzi a růstu hodnoty InPost coby jedné z nejdynamičtějších firem ve svém odvětví v Evropě," tvrdí Didier Stoessel, chief investment officer PPF.