reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Retailový řetězec Electro World spadl do milionové ztráty, marže mírně klesla

Velký maloobchodní řetězec Electro World (majitel NAY), který se specializuje na multikanálový prodej spotřební elektroniky, výpočetní a telco techniky, domácích elektrospotřebičů atd., v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2023) pokračoval v navyšování tržeb i obratu. Firma po předchozím milionovém zisku spadla do mínusových čísel.

Electro World od dubna 2022 do března 2023 utržil 5,208 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 119 milionů. Obrat narostl z 5,146 miliardy na 5,25 miliardy korun. Obchodní marže se mírně snížila ze 748 milionů na 733 milionů korun. Firma ve sledovaném období prodělala přes 13 milionů korun. O rok dříve byla v zisku 11 milionů.

"Online a velkoobchodní prodejní kanál zaznamenaly meziročně mírný pokles, ten byl ale kompenzován vyšším nárůstem prodeje v maloobchodních prodejnách, který poskytuje příležitost nabídnout zákazníkům prodej doplňkového zboží a služeb. To přispělo ke zmírnění negativních dopadů na obchodní marži, která i přesto poklesla jak v absolutní hodnotě, tak v procentuálním vyjádření, a to přibližně o 2 procentní body. Obchodní marže byla poznamenána náročným konkurenčním prostředím v segmentu elektra, v rámci něhož, vzhledem k jeho cenové senzitivitě, nedocházelo k plnému promítnutí zvýšených vstupních nákladů do konečné spotřebitelské ceny," uvedla společnost.

Řetězec v předchozím fiskálním období převzal prodejny K+B Expert (jaro 2021, následovala fúze na podzim), díky čemuž zdvojnásobila počet kamenných obchodů na aktuálních 38 (na podzim 2022 byla uzavřena prodejna v Teplicích, dočasně uzavřena v Pardubicích a otevřena nová v Praze). Z celkového počtu se 6 obchodů nacházelo v Praze.