reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Primácké mediazastupitelství Media Club zvedlo tržby na 5,4 miliardy

Jeden z největších hráčů na trhu mediálního zastupování, společnost Media Club (MC), která spadá do Prima Group (majitel Ivan Zach), pokračovalo loni v navyšování tržeb. Naopak čistý zisk mírně klesl.

Media Club v roce 2022 utržil 5,414 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 214 milionů. Růst o rok dříve činil 247 milionů. Z celkového čísla hrubých tržeb za rok 2022 na prodej reklamního času připadlo 4,017 miliardy korun, na sponzoring 326 milionů. Podrobnější rozčlenění hrubých tržeb firmy viz tabulka. Čistý zisk MC loni dosáhl 629 milionů, v roce 2021 to bylo 665 milionů.

"Propady a následná oživení v kategorii televizní reklamy vyvolané vnějšími vlivy nebyly tak turbulentní jako v předchozích dvou letech a také struktura zadavatelů reklamy se stabilizovala, přestože musela reagovat například na válečný konflikt na Ukrajině, skokový nárůst cen energií a zejména pak na inflační vývoj v celém hospodářství."

Media Club (na fotce obchodní ředitel Ladislav Dianiška) prodává reklamní prostor nejen na kanálech Prima Group, ale i ÓčkaAtmediaTV Barrandov nebo na rádiích Daniela Křetínského a svěřenského fondu Andreje Babiše.