reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Nova začala do diváků tlačit uvědomělý LGBT obsah, může jí to ubrat čísla

09:14, 11. 9. 2023
Televize Aleš Borovan

Televize Nova fakticky nabídla konkurenční Primě šanci "ukousnout si" část jejích diváků. Jak oznámila majitelka Novy, společnost CME, již před několika měsíci, do svého televizního obsahu začala implementovat levicová témata diverzity a inkluze ("podpora diverzity, inkluze a společenské reflexe v rámci všech aspektů výroby obsahu"). To může odradit část diváků. První LGBT příběh se objevuje v těchto dnech v rámci Ordinace v růžové zahradě II.

Znamená to, že se nepříjemná a rozdělující témata kulturních válek dostávají na obrazovku největšího privátního TV hráče v Česku za situace, kdy v parlamentu zuří boj o zachování tradičních manželství či o prosazení "homo manželství". "V minulé epizodě Ordinace se odehrál dojemný coming out syna Suchých Tondy. Na to, jak byl v seriálu vyobrazen, pozitivně reagovalo na sociálních sítích několik příslušníků LGBT+ komunity...Rodiče Tondu ujistili, že ho přijímají takového, jaký je, a budou ho bez výhrad milovat i nadále. To synovi dodalo sebevědomí, rozhodl se na nic dále nečekat a již v následujícím dílu Ordinace... rodičům představí u nich doma na večeři svého kluka (foto, pozn. aut.)," oznámila televize Nova.

Tlačení těchto témat televizí Nova, která patří pod investiční skupinu PPF, je přitom v celkovém kontextu pochopitelné. PPF řadu svých akvizic a operací financuje z externích zdrojů. K tomu potřebuje udržet vysoké ideologické skóre ESG (někdy se překládá rovněž jako Enable Socialist Government), které sledují nadnárodní ratingové agentury a velké banky. Do byznysového a bankovního sektoru přitom nutí ideologii diverzity a inkluze ty největší investiční společnosti typu BlackRock či Vanguard. Je jasné, že tomuto masivnímu ideologickému postupu velkých investorů a bank nemůže odolat ani PPF a její dceřinky.

Pro Primu je aktuální směřování Novy solidní příležitostí. Druhá komerční televize a její mateřská skupina GES není tolik vystavena tlaku levicových radikálů a proto si zatím může dovolit českým divákům nabídnout TV obsah bez ideologického balastu. Byť i Prima od roku 2025 s největší pravděpodobností spadne pod povinnost reportovat ESG. TV Nova loni získala podle čísel ATO podíl na sledovanosti ve výši 26,42 procenta a TV Prima 26,90 v cílovce 15+. V CS 15 až 54 měla Nova share 33,31 procenta a Prima 24,31 procenta (všechna čísla celý den).

Řada velkých firem v zahraničí, které podlehla nátlaku woke aktivistů a začala v marketingu, produktech atd. akcentovat LGBT témata, přitom utrpěla brutální byznysové ztráty. Z letošního roku je známý případ amerického pivovaru Anheuser-Busch, který udělal tu fatální chybu, že do marketingu značky piva Bud Light nasadil trans aktivistu. Výsledkem bylo masivní odmítnutí piva ze strany spotřebitelů, bolestivý pokles akcií Anheuser-Busch na burze (když aféra kulminovala, mluvilo se o propadu tržní hodnoty o 5 až 6 miliard dolarů) a ztráta velkého objemu tržeb. Bud Light v květnu vyklidil pozici nejprodávanějšího piva v USA, tím se stala konkurenční značka Modelo Especial. Bude zajímavé sledovat, zda se TV Nova stane prvním českým "Bud Lightem".