reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Divadlo Kalich si udrželo 80ti milionové tempo

11:05, 19. 7. 2013
Muzikály/divadlo Aleš Borovan

Jeden ze čtyř nejdůležitějších muzikálových principálů, Michal Kocourek (foto), může být s loňským rokem v pražském Divadle Kalich relativně spokojen.

I v situaci slabé kondice reklamního trhu a poklesu diváckých návštěv se firmě Hamlet Production podařilo udržet nasazené tempo - tržby mírně klesly o šest procent na 82,5 milionu korun, z toho 19 milionů připadlo na prodej reklamy (meziroční pokles o dva miliony). Společnost spadla do mírné ztráty 670 tisíc oproti zisku 250 tisíc korun v roce 2011.

K nejnavštěvovanějším představením Kalichu v roce 2012 patřil muzikál Pomáda, který je první licenčním muzikálovým titulem divadla vůbec. Hamlet Production zakoupil licenci na 100 repríz a letos dokoupil další "stovku". Na repertoáru byly i muzikály Robin Hood nebo Osmý světadíl plus řada činoherních kusů (Drahouškové, Je úchvatná). Produkce pak mix představení doplňuje i nabídkou koncertů (Support Lesbiens, Spirituál Kvintet, Pavel Vítek).

Pro dobrý výsledek divadla v roce 2012 bylo důležité i prodloužení partnerství s alternativním distributorem energie České Energetické Centrum (současný vlastník švýcarská firma Cromicron) na sezónu podzim 2012/jaro 2013. V tuto chvíli probíhají jednání o další sezóně.

Hamlet Production vlastní tři podnikatelé: Michal Kocourek (v loňském roce 37,5 procenta), Martin Danko (38,5 procenta) a Petr Pečený (24 procent). Další společník, zpěvák Janek Ledecký, divadlo majetkově opustil v roce 2009.