reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Reklama ČT na historickém minimu, naopak roste sponzoring

12:19, 19. 7. 2013

Nová legislativa týkající se televizního vysílání a České televize způsobila očekávaný rozsáhlý propad reklamních prodejů veřejnoprávní stanice.

Zatímco v roce 2011 prodala inzerci za 231 milionů, v loňském roce to bylo jen 81 milionů korun. Návrh rozpočtu na rok 2013 pak ČT počítá s příjmem za prodej reklamy ve výši 60 milionů korun. Ještě v roce 2006 Kavčí hory prodaly inzerci za 1,2 miliardy korun.

V současné situace tak veřejnoprávní stanice sází spíše na sponzoring - obchodní tým ČT (na fotce ředitel obchodu Hynek Chudárek) z tohoto zdroje loni získal 220 milionů korun. V roce 2011 to bylo jen 76 milionů korun.

V říjnu 2011 vstoupily v platnost novely zákonů, které ukončily vysílání většiny reklamy na programech ČT1 a ČT24. Kavčí hory od té chvíle smí na tyto programy umisťovat jen reklamu, která je "v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní události". Na ČT2 a ČT4 nesmí inzerce přesáhnout 0,5 procenta denního vysílacího času na každém z těchto programů.