reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize loni dosáhla průměrného podílu na sledovanosti téměř 30 procent

aktualizováno
11:42, 2. 1. 2024
Televize Aleš Borovan

Veřejnoprávní Česká televize již po šesté za sebou dosáhla vysokého průměrného podílu na sledovanosti v cílovce 15+, který se pohybuje kolem 30 procent. Za loňský rok to bylo 29,88 procenta, data vycházejí z měření ATO - Nielsen.

V meziročním srovnání se jedná o mírný pokles, za rok 2022 skupina ČT dosáhla ve stejné skupině podílu na sledovanosti 31,47 procenta. V prime time průměrný podíl ČT v 15+ za rok 2023 dosáhl 29,52 procenta (o rok dříve 30,46 procenta). Podle zástupců ČT tak Kavčí hory měly loni náskok v dané cílovce před komerčními stanicemi cca dva procentní body.

Kompletní výsledky sledovanosti a podílů na sledovanosti chce oborová organizace ATO zveřejnit 4. ledna. Je třeba dodat, že Nova má strategickou cílovku 15 - 54 let, Prima Group loni zase 15 až 69 let (pro letošní rok má Prima strategickou cílovku 18 až 69 let).

Aktualizace: Doplňujeme o čísla, které jsou subjektivně důležité pro Nova Group - V roce 2023 Nova zabodovala mezi diváky ve své strategické cílovce 15 až 54 a dosáhla zde 36,12 procenta podílu na sledovanosti v prime time a 33,64 procenta v celodenním vysíláním. Novácký seriál Specialisté oslovil 28,93 procenta diváků v CS 15 až 54 u TV (1,203 milionu diváků starších 4 let). Nedělní večery patřily kriminálce Odznak Vysočina s 25,35 procenta podílu na sledovanosti v CS 15 až 54 (1,225 milionu diváků ve 4+).

Česká televize v roce 2023 odvysílala šest vysoce sledovaných pořadů roku. Diváky ČT1 nejvíce bavily pohádky, ta štědrovečerní Klíč svatého Petra  se stala jak nejsledovanějším pořadem ČT1, tak i nejvyhledávanějším v rámci celého televizního trhu. Celkem si ji pustilo 2,96 milionu diváků 4+, při podílu na sledovanosti 60,95 procenta. Na druhém místě se umístila koprodukční pohádka z 25. prosince Tři zlaté dukáty s 2,42 miliony diváky 4+, při podílu 50,96 procenta.

Nejvíc sledovaným dramatickým cyklem byla minisérie Docent(foto) s průměrnými 2,1 miliony lidí u obrazovek. Diváky prvního programu bavilo i Místo zločinu České Budějovice, Volha, druhá řada Kukaček, OKTOPUS nebo dvanáctá řada taneční soutěže StarDance, která vyvolala mezi diváky největší ohlas od druhého ročníku v roce 2007. Celková průměrná sledovanost poslední řady dosáhla na 1 milion a 619 tisíc 15+, při podílu 41,74 procenta (všechna čísla z ATO - Nielsen).

"Nadprůměrný zájem na Dvojce zaznamenaly cykly vlastní tvorby, jako Modrá krev III, se sledovaností 544 tisíc diváků, dále Příběhy starých hospod nebo Stopy Járy Cimrmana a solitérní dokumenty Jaroslav Hašek, skutečný a neznámý a Černí Češi. Ze zpravodajství si nejlépe vedl servis při mimořádných událostech, jako například při prezidentské volbě, inauguraci prezidenta, korunovaci Karla III nebo při tragických událostech předvánočního období. ČT24 zaznamenala nárůst sledovanosti oproti předcovidovým letům 2014-2019, dosáhla tak na podíl sledovanosti 4,44 procenta. Události na stanicích ČT1 a ČT24 v průměru sledovalo 800 tisíc diváků, při podílu na sledovanosti 26,72 procenta."

Velký rozhovor s ředitelem ČT Janem Součkem zde: