reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obrat Vondráčkovy skupiny loni atakoval 900 milionů, letos má „padnout“ miliarda

Skupině agentur, za kterou stojí komunikační a reklamní podnikatel Tomáš Vondráček (na fotce vpravo), se loni dařilo. Zejména "větvi", kterou představuje softwarová společnost Actum Digital, vyvíjející digitální řešení pro správu a zlepšování zákaznické zkušenosti, obchodu a dat.

Vedle Actum Digital (společnosti Actum a Actum X) skupina zahrnuje i reklamní a konzultační agenturu WMC/Grey (právní entita WMC Praha). V roce 2023 obrat Actum Digital dosáhl podle údajů firmy 723 milionů korun (včetně obratu Actum X ve výši 135 milionů). O rok dříve to bylo 433 milionů, čistý zisk tehdy činil 45 milionů. WMC Praha předloni dosáhla obratu 196 milionů, net profit 6 milionů. Loni výkon agentury měl být mírně nižší.

Souhrnný obrat Vondráčkových reklamních, konzultačních a vývojářských agentur za rok 2023 se tak měl pohybovat okolo 900 milionů korun (o rok dříve cca 630 milionů). Ambicí skupiny je v letošním roce překročit milník jedné miliardy korun. "WMC/Grey (WMC Praha) ještě nemáme finálně uzavřenou, ale podle všeho vloni doručila stejné výkony jako ve 2022. Obrat dokonce trochu klesl, protože se dělalo méně produkce. Takže dohromady to bude 900 milionů korun. Doufám, že za rok 2024 už to bude přes jednu miliardu," uvedl pro Borovan.cz Vondráček.

Jak jsme informovali jako první na trhu, do jedné z Vondráčkových firem nedávno vstoupil strategický investor, investiční skupina Behind Inventions, za kterou stojí investoři Stanislav Pavlín, Josef Kotrba, Diana Rádl Rogerová (foto vlevo) a Jan Balatka. Behind Inventions získala 50ti procentní podíl v Actum X, zbylých 50 procent drží Actum. Technologický spin-off společnosti bude podle zástupců Actum znamenat především rozšíření o "služby v oblasti dat a umělé inteligence, systémové integrace a řízení dodavatelského řetězce".

Velký rozhovor s obchodním ředitelem Seznam.cz Tomášem Búřilem o vývoji českého reklamního trhu zde: