reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Další covidový vítěz: ztrátová rozvážková služba Dáme jídlo/Foodora s tržbami přes miliardu

08:33, 22. 1. 2024

Rozvážková služba Dáme jídlo, která loni změnila brand na Foodora, je vedle řady e-shopů dalším covidovým vítězem České republiky. Během covidového roku 2020 jí tržby vyskočily o 100 procent, v roce 2021 přidala další téměř půl miliardu tržeb. Vysoký byznysový výkon udržela i předloni.

Provozní firma Dáme jídlo/Foodora, společnost Delivery Hero (DH), v roce 2022 utržila 1,368 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 63 milionů. Již to nejsou tak vysoké skoky jako z covidových let, spíše uhájení dosažených čísel. "Mírný růst v tržbách si společnost udržela i v roce 2022, zejména díky zaměření se více na objednávky rozvezené smluvními logistickými partnery," uvedla firma.

Během sledovaného roku na hospodaření DH negativně dopadla inflace v podobě vyšších mezd a cen za marketingové a logistické služby. "Inflace se projevila také nepřímo přes zvyšující se cenu jídla na rozvoz, a tím pádem i nižší zájem o vyšší frekvenci nákupů či dodatečné položky v košíku, například dezerty a nápoje."

Provozní výsledek v daném období se překlopil do mínus 61 milionů, o rok dříve to bylo plusových 21 milionů. Firma předloni spadla do čisté ztráty 99 milionů korun, o rok dříve Delivery Hero v Česku prodělala v čistém 14 milionů. Firma měla na konci roku 2022 záporný vlastní kapitál. Loni tak mateřská firma musela poslat do českých operací dodatečnou finanční injekci. Kumulativní prodělek DH za poslední čtyři roky činil 197 milionů korun. Dáme jídlo/Foodora rozváží v Česku v cca 200 městech, zákazníci si mohou objednat z více než 6 tisíc restaurací a obchodů.