reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Výzkum: Češi loni sledovali televizi v průměru 3 hodiny a čtyřicet minut denně

16:22, 28. 1. 2024

Sledování televize stále patří k oblíbeným zábavám českých domácností. Vyplývá to z kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací (ATO), který probíhá na výběrovém vzorku českých domácností.

V roce 2023 byly realizovány celkem čtyři vlny výzkumu o celkovém počtu 12 200 rozhovorů. Podle výzkumu průměrný denní čas sledování televize v cílové skupině 15+ loni činil téměř 3 hodiny a 40 minut. Tento údaj zahrnuje živou a odloženou (do 7 dní od odvysílání) sledovanost TV stanic na televizorech. Televizní vysílání je navíc sledováno i přes internet na tzv. second screens: obrazovkách počítačů, chytrých mobilních telefonů a tabletů. Z hlediska doby sledování se jedná meziročně o mírný pokles. V roce 2022 v cílové skupině lidí starších 15 let byla televizní sledovanost v průměru 3 hodiny a 44 minut denně.

Televizní pořady podle výzkumu sleduje téměř 93 procent domácností: 88 procent domácností má doma alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu na něm. Dalších 4,6 procenta pak představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. V rámci domácností s funkčním televizorem a TV signálem dlouhodobě roste podíl zákazníků IPTV či kabelových operátorů: v roce 2023 dle kontinuálního výzkumu dosáhl již 42 procent.

"Stejně jako se proměňuje technologie, která nás obklopuje v jiných oblastech, i sledování videoobsahu má různé formy, které přinášejí více možností než dříve. 52 procent televizních domácností má televizi připojenou k internetu, a tudíž může využívat alternativní způsoby sledování televizního obsahu. Jde například o použití platformy HbbTV anebo Smart TV aplikací," uvedl jednatel ATO Michal Jordan. V roce 2022 bylo k internetu připojeno 48 procent televizí.