reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Economia: tržby stabilní na úrovni 653 milionů, i navzdory prodeji Respektu a poklesu příjmů od platforem

Tržby mediálního domu Economia (vlastník miliardář Zdeněk Bakaly) zůstaly dle údajů společnosti v roce 2023 v podstatě stabilní na úrovni 653 milionů korun. I navzdory prodeji Respektu (pokles reklamních příjmů) loni na podzim a poklesu příjmů a návštěvnosti od technologických platforem vinou novely autorského zákona.

Vydavatelství v roce 2022 utržilo 655 milionů, meziroční pokles je tak nepatrný. V roce 2021 mediální firma utržila 658 milionů korun. Výše uvedené negativní vlivy vyvážily nárůst počtu inzerentů o 7 procent a "schopnosti firmy generovat tržby z nových produktů". Podle mediálního domu se loni zvýšily inzertní příjmy, výnosy z eventů i předplatného. "Zkrátili jsme inovační cyklus našeho obchodu, takže nabízíme víc zajímavých příležitostí. Příkladem jsou i velké konference a akce pro naše čtenáře," uvedla ředitelka Economie Lenka Černá.

Neauditovaný zisk Economie před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) dle vlastních údajů v roce 2023 dosáhl 21,8 milionu korun, což je o 20,5 milionu víc než v roce 2022. Znamená to, že EBITDA tak z velké části (ne-li zcela) pokryl potřebné odpisy a peníze na investice a účetní výsledek Economie by se za rok 2023 mohl pohybovat v nule nebo v jen v mírné ztrátě.

Ekonomiku společnosti, která vydává Hospodářské noviny, HN.cz, Ekonom nebo Aktuálně.cz, ovlivní v dalších letech aktuálně přijímaná strategická rozhodnutí, zvláště výběr dodavatelů publikačního systému (CMS) a systému pro správu předplatitelů (CRM). "Neseme si zátěž z minulosti, neboť jednotlivé tituly používají jiné systémy. Naším cílem je všechny sjednotit a modernizovat, abychom mohli rychle reagovat na požadavky našich čtenářů a uživatelů," uvedla Černá. Dalším milníkem bude stěhování do administrativního komplexu Port7 v pražských Holešovicích v průběhu třetího čtvrtletí 2024. Economia zde vybuduje zázemí včetně studií pro natáčení audio a video obsahu. Obě akce by mediálnímu domy měly ušetřit ročně desítky milionů korun.

Podrobný pohled na dění uvnitř Economie zde v rozhovor s členem managementu Tomášem Skřivánkem: