reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Koláčkova mediální skupina znovu zahučela do ztráty přes 100 milionů

19:24, 25. 7. 2013

Buddhista a papírový miliardář Antonín Koláček (screenshot) neprožívá dobrý rok. V červnu vypovídal před švýcarským soudem v kauze privatizace Mostecké uhelné, ve stejném měsíci už asi měl k dispozici loňské neradostné výsledky mediální skupiny Media Bohemia, kterou spoluvlastní.

Nejdůležitější podnik skupiny, rádiové mediazastupitelství Media Marketing Services (MMS), v roce 2012 skončil navzdory škrtům v personálních nákladech ve ztrátě 162 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje zhoršení skoro o 40 milionů. To je nejhorší výsledek od vzniku firmy v roce 2006. Kumulovaná ztráta MMS od roku 2007 vystoupala na minus 650 milionů.

Vzhledem k ekonomické krizi a snižování investic do rádiové reklamy klesly i tržby o 88 milionů na 660 milionů korun. MMS zastupuje prodej inzertního času více než šesti desítek regionálních a lokálních rádií (Blaník, Hitrádio, Fajn, Kiss, Rock, Hey, Beat, Čas atd.). Podle posledních výsledků Radioprojektu za Q4 2012 a 1Q 2013 (Median, STEM Mark) síť MMS držela 38,2 procenta rádiového trhu, konkurenční Regie Radio Music (skupina Lagardére Active) měla 38,4 procenta trhu.

Naopak licenční firmě Media Bohemia (licence k rádiím Blaník, Hitrádio, City, Fajn Radio, Rock Radio) se relativně dařilo. Ztrátu v roce 2011 ve výši 27 milionů dokázala přetočit na mírný plus 150 tisíc, tržby se udržely na konstantní výši 86 milionů korun. Třetí do party, internetové zastupitelství Impression Media, v roce 2012 spadl do minusu 7,2 milionu korun.

Kromě Koláčka skupinu Media Bohemia vlastní další tři akcionáři: Daniel Sedláček, Jan Neuman a Roman Chlumský.