reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Au. Ztrátový e-shop Košík.cz nasazuje jedovatě fialovou identitu a množstevní slevy

Ostrá vizuální změna. Prodělečný velký e-shop s potravinami Košík.cz (většinově jej ovládá miliardář Daniel Křetínský a J&T Capital Partners) se evidentně nebojí řvavé a jedovatě fialové a nasazuje tuto barvu jako součást nové vizuální identity.

Logo, e-shop, auta i kurýry postupně převlékne do výstředního zabarvení. "Vybrali jsme si odstíny, které jsou nezaměnitelné. Prezentovat se budeme nově ve fialové, kterou doplní bílá, broskvová, zelená a růžová," prohlásil Ivan Utěšil (foto), šéf online supermarketu Košík. První auta se v nových kombinacích objeví v průběhu května a do prázdnin by se měli převléknout také kurýři.

Současně firma nasazuje strategii Multikup, která zákazníkům nabídne "výrazné množstevní slevy". "Z rozhovorů s našimi zákazníky jasně vyplývá, že je nekonečný koloběh akčních cen začíná frustrovat. Zejména v regionech a menších městech domácnostem chybí férový přístup a pocit, že se jim obchodníci snaží vycházet vstříc a respektovat jejich skutečné potřeby. Všímají si, že do obchodů jezdí častěji než dřív, a nakupování začínají brát spíše jako nepříjemnou povinnost. A chtějí to změnit. Nenakupovat jen tam, kde je aktuálně dobrá cena podle letáku, ale mít výhodnou cenu dlouhodobě a samozřejmě u sortimentu, který vyhledávají rádi a ne takový, který obchodník zrovna vybral do akce," tvrdí Utěšil.

Současně Košík vyrazí do expanze. Ještě na jaře Košík.cz spustí své služby v pětadvaceti nových regionech. Od počátku dubna se nový způsob rozvozu do vzdálenějších regionů testuje u domácností v České Lípě a širokém okolí, ve Valašském Meziříčí nebo v Hranicích na Moravě. "Ještě v první polovině roku spustíme naše služby s novou nabídkou také na Slovensku nebo v Bulharsku," doplnil Utěšil.

Provozní firma Košík.cz ve fiskálu 2022/2023 (skončil v březnu) prodělala 565 milionů korun v čistém. O rok dříve účetní ztráta činila 404 milionů. EBITDA (hrubý provozní zisk) skončil v mínusu 437 milionů. Za poslední čtyři fiskální roky společnost prodělala kumulativně 1,525 miliardy korun. Tržby e-commerce firmy v posledním sledovaném období dosáhly 2,295 miliardy korun.