reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Skupina Nova pravděpodobně ztratila postavení jedničky na trhu

08:31, 31. 7. 2013
Televize Aleš Borovan

Dvojka na trhu. Na tohle nezvyklé postavení si možná manažerský tým CET 21 bude muset určitý čas zvyknout.

Na vině je neslýchaný meziroční propad tržeb o 40 procent, který skupina Nova doposud nezažila. Za první polovinu letošního roku CET 21 (provozovatel Novy) dosáhla čistých tržeb ve výši 1,64 miliardy korun (přepočet podle oficiálního kursu ČNB k 28. červnu). Podle výpočtů Borovan.cz pak FTV Prima měla za stejné období tržby okolo 1,7 miliardy. Síla obou skupin se tak za prvních šest měsíců 2013 minimálně vyrovnala.

Prima profitovala z nové obchodní politiky CET 21 (na fotce ředitel Jan Andruško), která od ledna zvedla ceny reklamy a odbourala obvyklé slevy. Logický výsledek byl odchod některých inzerentů a přetlak inzerce na kanálech FTV Prima. V posledních týdnech se obchodníkům Novy daří některé velké zadavatele přilákat zpět (Plzeňský Prazdroj, Henkel, Procter & Gamble), to se projeví až v číslech za další období.