Největší komerční televize Nova (majitel PPF) v příštím roce přistoupí k výrazného zdražení reklamního prostoru na svých TV kanálech, webech a dalších médiích. Průměrné zdražení reklamy v roce 2025 se bude pohybovat na úrovni 22 procent.
V letošním roce Nova přitom zdražovala inzerci o 18 procent. Důvodem zdražení je vysoká poptávka inzerentů, nárůst nákladů televize (energie, náklady na zaměstnance, zdražení dodavatelů atd.) a snížení objemu reklamního prostoru v důsledku snižující se TV sledovanosti. Nezanedbatelným faktorem je i úroveň inflace v České republice. Ta v roce 2023 dosáhla 10,7 procenta. Pro letošní rok prognóza ČNB zní na 2,2 procenta. Jak jsme uvedli již dříve, razantně zdražovat plánuje i TV Prima, průměrné zdražení by opět mělo být dvouciferné. Prima zatím oficiální číslo nekomunikovala.
Podrobněji o obchodních podmínkách TV Nova pro rok 2025 (OP 2025) v rozhovoru s obchodním ředitelem Janem Ulrychem (foto; B - Borovan.cz, U - Ulrych):
B: Jak se změní průměrná cena reklamy na mediálních kanálech TV Nova pro klienty v roce 2025?
U: Celkové průměrné zdražení TV reklamy pro rok 2025 se pohybuje na úrovni 22 procent.
B: Co je důvodem tohoto navýšení?
U: Kombinace růstu nákladů ve výrobě a snížení reklamního prostoru nám bohužel nedává jinou možnost než přistoupit ke zvýšení cenové hladiny. Chceme dostát všem závazkům a i nadále plně odbavovat veškeré reklamní kampaně klientů uzavírajících celoroční či jiné závazky.
B: Jaká bude strategická cílová skupina – opět 15 – 54 jako letos?
U: Vedli jsme diskuse o posunutí naší cílové skupiny směrem nahoru, ale nakonec jsme se rozhodli naši atraktivní cílovou skupinu A15 - 54 v příštím roce ponechat. Věříme, že tímto krokem si zachováme přízeň klientů a konkurenční výhodu.
B: Došlo k nějakým změnám v rozdělení na season/off season, časových pásem?
U: Super prime time pásmo se rozšíří o čtvrt hodinku, nově bude končit ve 21:30 hodin. Nastavení sezonnosti se nemění.
B: Dojde v OP 2025 k nějaké úpravě cenových koeficientů u stopáží, u měsíců, nebo u časových pásem?
U: Upravujeme sezónní koeficienty v měsících s vysokou poptávkou, změna se dotkne všech měsíců od února do listopadu s výjimkou letních měsíců července a srpna. Rovněž dojde k navýšení ceny prime time pásma. Stopáže spotů ponecháme beze změn.
B: Připravili jste pro příští rok nějaké novinky, co se týká nových reklamních formátů, umístění v pořadech, pozdní/early booking atd.?
U: Naše produktové portfolio je v tuto chvíli dostatečné a umožňuje nám dobře plánovat potřeby klientů.