Počítačová hra ze českého středověku Kingdom Come: Deliverance II (screen; studio Warhorse Studios), jejíž globální prodeje se blíží 3 milionům kusů, je úspěšná i v segmentu fyzických kopií. Vysoké prodeje "krabiček" v České republice hlásí řada velkých retailových prodejců i specializované e-shopy.
Hra se objevila na trhu 4. února letošního roku PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Maloobchodní prodejce Datart stihl podle svého vyjádření v prvních dvou týdnech prodat vyšší stovky fyzických kopií hry, díky čemuž se u něj v tomto období KCD2 stala vůbec nejprodávanějším herním titulem. "Svými prodeji se dokonce může měřit s nejúspěšnějšími hrami posledních let, jako je například God of War Ragnarök. Během prvních týdnů od uvedení na trh se Kingdom Come: Deliverance II stala nejprodávanější hrou v nabídce maloobchodního prodejce. Všechny fyzické kopie speciální Gold Edition se navíc vyprodaly ještě v předobjednávkách," sdělili zástupci Datartu.
"Už v prvních dnech prodejů bylo jasné, že se Kingdom Come: Deliverance II stane klasikou. Prodeje krabicové verze hry u nás překonávají všechna očekávání. Během prvního týdne jsme prodali kopie hry, které nám podle původních odhadů měly vystačit minimálně na první měsíc prodejů. Zájem o hru je u nás v Datartu několikanásobně vyšší než v případě prvního dílu," uvedl Roman Šubrt, vedoucí produktového marketingu IT/GSM Datartu.
Rozhovor s CEO Warhorse Martinem Frývaldským zde:
Vysoké prodeje fyzických kopií zaznamenal i velký specializovaný e-shop Xzone.cz. "Prodeje KCD2 u nás splnili vysoká očekávání. Hned v den vydání se prodalo dvakrát více kusů než prvního dílů. Hra u nás na Xzone porazila světový megahit God of War Ragnarök a velmi těsně se přiblížila ke kultovnímu Zaklínači 3. Pouze Cyberpunk 2077 je daleko před nimi, primárně ovšem díky tomu, že byl několikrát odložen a předobjednávky jsme tak sbírali řadu let. Ve zkratce - KCD2 je na třetím místě v naší TOP3 nejprodávanějších videoher po CP2077 a Zaklínači 3. To je v takové konkurenci fantastický úspěch. Z platforem vede PC s 55 procenty, následuje PS5 se 4 procenty a na chvostu je Xbox s 5 procenty," komentoval Jan Bobrovský z marketingu Xzone.cz.
Jak uvedl CEO Warhorse Martin Frývaldský v podcastu První liga (viz rozhovor výše), fyzické prodeje tvoří přibližně 10 procent z celkových prodejů Kingdom Come: Deliverance II. "Krabičky z mého hlediska slouží jako marketingový nástroj. Přirovnávám k to novinovému byznysu. Dnes jsou podle mne papírové noviny čistě marketingový nástroj," uvedl Frývaldský.
Podle Bobrovského se na e-shopu dobře prodávají i další produkty s brandem KCD2. "Neuvěřitelný zájem rozpoutal minulý týden soundtrack na vinylové desce, který vyjde v dubnu. Stejně jako v případě prvního dílu pak spolu s vývojáři z Warhorse Studios připravujeme i artbook The Art of Kingdom Come: Deliverance II," doplnil Bobrovský.