Rádiový reklamní trh v roce 2024 pokračoval v růstu. Celkem investice zadavatelů do rádiové reklamy loni dosáhly 1,841 miliardy korun. Vyplývá to z čísel Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO).
Za čtvrtý kvartál 2024 se reklamní prostor v rádiích prodal za 593,3 milionu korun (meziročně plus 30 milionů). V třetím kvartálu to bylo 317 milionů, za 2Q prodeje činily 599 milionů a za první kvartál 331,9 milionu. Z hlediska celého roku tak byl nejsilnější druhý kvartál, těsně následovaný čtvrtým čtvrtletím.
Podle údajů velkých rádiových skupin a zastupitelství v Česku (Media Club, Media Bohemia, Český rozhlas atd.) investice do rádiové reklamy za leden až prosinec 2023 činily 1,759 miliardy korun. Rádiové investice tak meziročně vyrostly o 82 milionů. Jedná se o čisté investice, to znamená objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků.
Rostoucími segmenty za 4Q 2024 byly e-shopy, elektro, spořitelny, banky, optika, zdravotní potřeby nebo nábytek. Naopak klesající tendenci za stejné období vykázaly sportovní oděvy, webové portály, nabídka pracovních míst a retail potravin. Podle výhledů SKMO první kvartál 2025 zpočátku kopíroval rok 2024, měsíc březen vykázal meziroční růst.