Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Pomocná čísla SPIR: Český trh s reklamou loni narostl na 64 miliard

18:54, 28. 4. 2025

Další várka ceníkových a reálných čísel, která je nesnadné interpretovat a která je třeba brát s nadhledem a v kontextu. Podle oborového Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) online reklama v roce 2024 v České republice dosáhla objemu 64 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 7,5 procenta (viz graf).

V reálu (myšleno v součtu všech skutečných příjmů českých firem z internetové reklamy) to tolik určitě není. Nejvíce k výše uvedenému výsledku podle SPIR přispěla display reklama (plus 9,5 procenta) a programatický nákup display reklamy (plus 11 procent), mírný růst zaznamenala i reklama ve vyhledávání (plus 3 procent).

Největší část investic směřovala i v roce 2024 do celoplošné (display) reklamy, která dosáhla objemu 46,2 miliardy korun v kombinovaných cenách. Tento formát zahrnuje jak reklamu v obsahových sítích (např. Seznam Sklik, Google Ads nebo Facebook), tak RTB a nativní formáty. Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s celkovými investicemi 16,5 miliardy korun v reálných cenách. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy korun v ceníkových cenách.

"Stabilní růst investic do online reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v online jako nejdůležitější mediatyp," tvrdí Michal Hanák, předseda předsednictva SPIR. Pro rok 2025 SPIR očekává podobné tempo jako loni. Odhadovaný růst o 6,7 procenta by mohl přinést celkové investice ve výši 68,3 miliardy korun.