Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Prima prodlužuje licenční deal s americkou CNN o další roky

13:33, 30. 4. 2025

Televizní licence, kterou Prima Group (majitel Ivan Zach) získala od americké zpravodajské stanice CNN (konkrétně odnož CNN International Commercial) v roce 2020, se prodlužuje o další roky. Dnes to oznámil ředitel Primy Marek Singer.

Zpravodajská stanice s licenčním brandem CNN Prima News, která v rámci obchodní dohody má přístup i k exkluzivnímu zahraničnímu contentu, odstartovala na počátku května 2020, v době začínající covidové pandemie. Prima od CNN koupila licenci na pět let, v těchto týdnech ji prodloužila o dalších pět let. "Jsem za to velmi vděčný našim přátelům ze CNN," uvedl Singer.

Prima svůj kanál koncipuje jako zpravodajskou platformu, v rámci které distribuuje obsah jak do terestrického vysílání, tak na online. Podíl CNN Prima News na sledovanosti v cílovce 15+, celý den, v prvním roce fungování dosáhl 0,44 procenta. V roce 2022 to bylo 1,75 procenta v téže cílovce. Loni to bylo 1,97 procenta, a letos do 16. dubna 2,36 procenta. "Hranice 2 procent, to byla naše první vysněná meta. Za to jsme rádi. Ale jsme také rádi za to, že to není jen televize, je to multiplatforma. Mluvíme k lidem způsobem, jaký oni chtějí. Někdo chce zpravodajství konzumovat v televizi, někdo v online a většina v obou kanálech," komentoval Singer (video z vystoupení - zde) .

Podle čísel Primy byl dosah platformy za období leden až duben 2025 průměrný měsíční dosah 5,755 milionu konzumentů, z toho 3,074 milionu na webu (čísla z ATO-Nielsen a NetMonitoru). V roce 2020 byl dosah CNN Prima News ve stejné kategorii 3,983 milionu (web - 2,419 milionu).

"My do dalších pěti let CNN Prima News startuje v jiné struktuře, než jsme působili dosud. Máme skvělý tým novinářů. Další krok je bavit se o tom, co je nad tím, a to je forma. A forma je velmi důležitá, obzvláště v současnosti, kdy těch médií, které mohou poskytovat informace a zpravodajství, je neskutečně velké množství. A neustále nová a nová média vznikají. My nabízíme řadu podcastů, jako Hlasy zločinu, Generace deprese, Devadesátky v Česku. Jejich hlavní úkol je přinášet obsah. Teď už je to ale málo. My se s těmi podcasty dostáváme do televize, děláme z toho audio podcasty, uděláme z toho obsah na web, uděláme z toho obsah na YouTube. A ještě to není všechno. My z toho uděláme časopis, my z toho uděláme knihu. To je ta největší výzva - být skutečně multimediální, čili neskončit u toho, že jen odvysíláme pořad. To je strašlivě málo. Ten obsah musíme co nejvíce dostat mezi lidi," nastínil další vizi CNN Prima News ředitel zpravodajství a publicistiky Primy Martin Švehlák (na fotce vlevo). Podle něj tak v rámci CNN Prima News došlo k propojení televizní a online redakce v jeden celek.