reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kabelová a satelitní televize Chello zvedla tržby přes půl miliardy

16:39, 22. 8. 2013
Televize Aleš Borovan

Kabelová a satelitní televize Chello Central Europe (CCE), která patří do skupiny Liberty Global, mimořádně vyšponovala příjmy z prodeje předplatného a reklamy.

CCE v roce 2012 zvedla tržby meziročně z 290 milionů na 503 milionů korun. Na české předplatitele z této částky připadá 77 milionů korun (v roce 2011 - 35 milionů). Nárůst tržeb vyplýval jednak z loňské fúze s firmou Česká programová společnost a jednak z nárůstu předplatitelů a rozšíření činnosti v zemích bývalé Jugoslávie a v Rumunsku.

Zisk ve výši 17 milionů z roku 2011 klesl na prodělek 1,3 milionu korun. To mimo jiné souviselo s investicemi do nových kanálů - firma loni koupila Romantika Románia (nyní Film Café Románia) za 7,5 milionu korun a MGM Channel za 6,2 milionu korun.

Společnost (na fotce jedna z jednatelek Alena Blahovcová, před několika dny z firmy odešla) vysílá prostřednictvím družic řadu tematických kanálů: dětský Minimax (Česko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Srbsko), Sport2 (Česko, Slovensko), Spektrum (Česko, Slovensko, Maďarsko) nebo MGM Channel (Bulharsko, Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Makedonie, Černá Hora, Srbsko, Albánie). Reklamu prodává sesterská firma Atmedia.