Takový "pohlavek" a faktický výsměch ze strany sponzorovaných akcí možná ještě mocný ředitel marketingu a komunikace ČEZ Filip Sirotek (foto) nezažil. Navzdory varování židovských akcí na festivalu Rock for People včera vystoupila extremistická irská kapela Kneecap, která šířila radikalismus, podpořila palestinský terorismus a útočila proti Izraeli. To vše sponzorováno prostředky energetického obra ČEZ.
Šéf komunikace ČEZ Sirotek dlouhá léta zůstával raději v pozadí, nedával rozhovory a neexhiboval v médiích, navzdory jeho rozhodujícímu slovu při rozdělování objemných prostředků ČEZ na marketing a pozici vlivného muže energetického koncernu. Nyní jsou na Sirotka, pod kterého spadá i sponzoring ČEZ, upřeny reflektory pozornosti v souvislosti s vystoupením kontroverzního Kneecapu (malé foto) na letošním Rock for People. ČEZ je jedním ze sponzorů festivalu.
Kneecap je spojován s antisemitismem, výzvami k zabíjení, násilí a s nesnášenlivým radikalismem. Jak před několika dny informovala BBC, člen Kneecap byl obviněn z teroristického trestného činu poté, co na jednom z koncertů měl vyvěsit vlajku teroristického Hizballáhu (viz zde). Tato organizace má na svědomí zabíjení, vražedné útoky, mučení svých odpůrců a podněcování války na Blízkém Východu. Kneecap byl již dříve vyšetřován v souvislosti s výzvami k zabíjení a k podpoře Hamásu (další teroristická organizace) a Hizballáhu (viz zde).
Ještě před koncertem extremistů na Rock for People zazněla varování židovských obcí, které organizátory festivalu v čele s Michalem Thomesem vyzvaly k přehodnocení účasti irského tria na letošním ročníku festivalu. Podle informací Borovan.cz rovněž ze strany ČEZ měla zaznít prosba o zvážení vystoupení Kneecapu. To včera na RfP přesto proběhlo. Jak uvedla ČTK, kapela při českém vystoupení podpořila Palestinu, útočila na Izrael, vyvěsila palestinskou vlajku a komentovala válku v Gaze. Rock for People tak fakticky na Sirotkův tým ukázal prostředníček a demonstroval, kdo je při užívání sponzorských prostředků ČEZ "silnější pes".
Rock for People má nyní pokažený brand - od nynějška může být spojován s šířením politického extremismu a radikalismu. ČEZ má ale prostředky, jak vrátit "úder" - firma má ve smlouvě s RfP (stejně jako v dalších sponzorských smlouvách) klauzuli, ve které se příjemce sponzorských peněz ČEZu "zavazuje dbát na dobré jméno objednavatele a zdržet se jakéhokoliv jednání, které by mohlo dobré jméno objednatele jakkoliv ohrozit nebo poškodit". Znamená to, že pořadatelé festivalu nyní teoreticky mohou čelit případným sankcím ze strany ČEZ. Podrobnosti zjišťujeme.
Vedle ČEZ je sponzorem/partnerem RfP rovněž Komerční banka, Tesco, Česká televize, Evropa 2, ministerstvo kultury, Toyota, Kofola, Královéhradecký kraj, město Hradec Králové, Univerzita Hradec Králové, Hradecké služby nebo Královéhradecká provozní. Podle organizátorů Rock for People je akce vyprodaná. V hradeckém Parku 360 od 11. do 15. června přivítá 50 tisíc návštěvníků a na 10 pódiích vystoupí přes 1000 umělců.