Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Konsolidované tržby Prima Group: téměř 7 miliard korun

Mediální Prima Group (PG; majitel Ivan Zach) oznámila konsolidované výsledky za rok 2024. Konsolidované tržby v loňském roce dosáhly 6,936 miliardy. Číslo za předloňský rok Prima neprozradila, takže není úplně jasný meziroční pohyb.

Prima Group konsoliduje za dvě hlavní firmy - licenční FTV Prima a mediazastupitelství Media Club. FTV Prima v roce 2023 utržila 4,2 miliardy a Media Club za stejné období 5,7 miliardy. Podle informací Borovan.cz konsolidované číslo obou firem za rok 2023 se pohybovalo mezi 5 miliardami a 6 miliardami korun. To by znamenalo, že loni došlo k růstu v řádu stovek milionů. Konsolidovaný EBITDA PG činil 1,712 miliardy korun. Informovala o tom tisková mluvčí Prima Gabriela Semová.

"Skupinu Prima tvoří čtrnáct společností působících v různých segmentech mediálního trhu. Letos poprvé v historii představujeme konsolidované finanční výsledky za uplynulý rok, které atakovaly hranici sedmi miliard korun. Jde o mimořádně úspěšné období, potvrzující správnost našeho strategického směřování i nového segmentového systému řízení. Největší část tržeb stále tvoří televizní reklama, dynamicky ale rostou i příjmy z rádiového a digitálního prostředí. Jsem přesvědčen, že nové rozdělení do segmentů nám umožní ještě lépe monetizovat obsah na různých platformách a cílit na konkrétní skupiny diváků," tvrdí ředitel Prima Group Marek Singer (foto; viz rozhovor dole).

Celý rozhovor na Forendors.cz/prvniligaHeroHero.co/prvniliga):

Vlastní televizní stanice skupiny Prima i ty obchodované Media Clubem v uplynulém roce zůstaly podle Semové dominantním zdrojem tržeb, když generovaly přes dvě třetiny všech příjmů. Výrazný meziroční nárůst zaznamenala rovněž rádia, kde se sdružují jak vlastní stanice Radio United Broadcasting, tak zastupované stanice jako Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Rock Zone, Bonton, rádio Dechovka. Tržby v oblasti rádií činily téměř jednu miliardu korun.

Rostoucí trend potvrzuje podle PG i online prostředí. V této kategorii se dařilo nejen online projektům skupiny Prima (včetně Prima+ a CNNPrima.cz), ale i dalším digitálním platformám zastupovaným Media Clubem a Impression Media. Celkové tržby z online médií v meziročním srovnání výrazně vzrostly a přiblížily se hranici půl miliardy korun. Stejný objem tržeb tvořily i ostatní poskytované služby.

Řízení Prima Group je od letošního roku rozděleno do pěti klíčových produktových segmentů: Televize, streamovací služba Prima+, rádio, Digital Media a distribuce & OTT. "Toto rozčlenění zrychlí rozhodovací procesy a umožní skupině Prima flexibilně reagovat na aktuální trendy i potřeby klientů," uvedla Semová.