Veřejnoprávní Česká televize začne po letech měřit a posuzovat efektivitu výroby jednotlivých pořadů v přepočtu na diváky. A to díky nátlaku Rady ČT. Před několika týdny radní odhlasovali návrh, podle kterého by management ČT měl začít sledovat ukazatel nákladů vynaložených na minutu jednoho diváka.
Příslušný analytický materiál s uvedením, jaké jsou náklady na minutu jednoho diváka jednotlivých pořadů vysílaných ČT, by měl ředitel Kavčích hor (nedávno zvolený Hynek Chudárek) předložit radě k jednání do začátku listopadu letošního roku. Podle tohoto ukazatele tak bude možné porovnat efektivitu výroby pořadů České televize v rámci jednoho žánru, tak i mezi žánry.
"Nejde samozřejmě o jediný ukazatel, podle kterého by měl management pořady posuzovat, to přísluší komerčním televizím. Nicméně i veřejnoprávní televize musí posuzovat efektivitu vynakládaných prostředků. A právě to má kontrolovat Rada ČT. Občas se ve veřejném prostoru diskutuje, že StarDance nebo mistrovství světa v hokeji jsou strašně drahé. Zajímalo by mě, zda budou "drahé" i poté, co se zohlední počet odvysílaných minut a počet diváků. Možná se ukáže, "drahá" zábava StarDance, je vlastně levnější, než "levný" AZ kvíz," uvedl na svém Fb profilu radní ČT Pavel Matocha.
Až doposud Česká televize posuzovala efektivitu své výroby hlavně na základě objemu výroby vzhledem k nákladům (cena za hodinu výroby), podle sledovanosti nebo dosahu jednotlivých pořadů. Cena za hodinu výroby lze dovodit z výročních zpráv ČT. Objem výroby má ČT uvedený rovněž na svém webu, jen v roce 2023 vyrobila 20 790 hodin TV pořadů. Výrobní úkol ve stejném roce byl přitom 2,11 miliardy korun.