Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Festival animovaného filmu AniFest čelí insolvenčnímu řízení

aktualizováno
14:16, 26. 8. 2013

Nazaplacené mzdy externím spolupracovníkům pořádně zkomplikovaly život animovanému festivalu AniFest. Ten pořádá stejnojmená firma, za kterou stojí podnikatel Jaromír Hník.

Externí spolupracovník festivalu Jaroslav Žbánek, který pro letošní ročník akce jezdil jako řidič, ztratil trpělivost s nevyplacením mzdy a podal návrh na zahájení insolvenčního řízení proti společnosti AniFest. Městský soud v Praze mu před několika dny vyhověl. Žbánek nárokuje částku 12 tisíc korun, další tři věřitelé, uvedení v návrhu, pak dalších 33 tisíc korun.

Podle informací Borovan.cz festival, který se letos odehrál na přelomu dubna a května v Teplicích, Duchcově a Krupce, v roce 2013 nedostal od fondu kinematografie doposud žádné dotace. V loňském roce to byl minimálně milion korun, určený na propagaci.

Pro letošní rok má fond vyhrazeno na filmové festivaly celkem 14,5 milionu korun. Peníze začnou organizátorům proudit až po schválení statut fondu vládou. Loni fond festivalům rozdal 18 milionů korun, mimo jiné Febiofestu tři miliony korun, Jeden svět dostal 2,1 milionu nebo festival dokumentárního filmu v Jihlavě 2,5 milionu korun.

V Česku kromě AniFestu probíhá obdobný festival animovaného filmu Anifilm (Třeboň). Mezi oběma akcemi existuje zřetelná rivalita. Asociace animovaného filmu se ve svém prohlášení ze září 2012 přidala na stranu Anifilmu.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Proximity Prague: spouští projekt Admergency, v rámci kterého chce pomáhat firmám postiženým pandemií. Agentura vybere každých 14 dnů jedno zadání od libovolné firmy a připraví pro ni koncepční řešení. A to bez nároku na honorář. Přednost budou mít společnosti, na něž pandemie dopadá tvrdě - například z oblasti hotelnictví, cestovního ruchu nebo kultury.

  • Datart: síť obchodů s elektrem má novou kreativní kampaň. Stojí za ní agentura WMC Grey, výrobu spotů měla na starosti společnost Punk Film. Režie Martin Duda, creative director David Suda.

  • FTV Prima: hlasování diváků rozhodlo, že druhá komerční televize bude od neděle 4. října v prime time vysílat čtvrtou řadu detektivního seriálu Polda. Ten porazil další nabízený seriál Einstein.

  • 2K/Hangar 13: dnes na trh uvedli herní titul Mafia: Definitive Edition, od základu kompletně vytvořený remake původní Mafie. Remake zahrnuje rozšířený scénář, další custceny a zcela nové herní sekvence a funkce.

  • Nadace Dobrý Anděl: o marketing a PR nadace se začala starat Zuzana Vítková (ex-PR.Konektor, ex-Toulcův dvůr). Po téměř šestiletém působení v nadaci tak střídá Markétu Křížovou.

  • Zásilkovna: služba pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi překonala hranici 2 milionů přepravených zásilek. Službu Zásilkovna spustila na konci dubna 2019. První milion přepravených zásilek byl překonán po roce fungování v květnu letošního roku.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.