Velké změny ve zpravodajství plánuje v nadcházejících měsících management Českého rozhlasu v čele s René Zavoralem (foto, viz rozhovor dole). Veřejnoprávní rádio díky novým penězům z koncesionářských poplatků posílí redakce, výrazně navyšuje objem regionálního zpravodajství na webu a otevře post zahraničního zpravodaje v jihovýchodní Asii.

Český rozhlas od října rozšiřuje svoji investigativní redakci na osm členů. Do jejího čela se vrací reportérka Markéta Chaloupská (ex-TV Nova, ex-Lidové noviny), tým doplní Martin Štorkán (ex-Respekt, ex-E15) a dramaturg Antonín Viktora (ex-MF Dnes). Viktora by měl se svým týmem v roce 2026 připravit čtyři investigativní série. Redakce se podle Zavorala se rovněž zaměří na investigativní témata v regionech.
Od roku 2026 ČRo otevře devátý post zahraničního zpravodaje - tentokráte v jihovýchodní Asii, kam se rozhlas vrací, s největší pravděpodobností se sídlem v jihokorejském Soulu (příslušné výběrové řízení se vypíše na podzim). Rozhlas má v současné době zahraniční zpravodaje v USA, Bruselu, na Blízkém Východu (zde se plánuje přesun z egyptské Káhiry do jordánského Amánu), Ukrajině, v Německu, Francii, Polsku a na Slovensku.
Od září zpravodajský web rozhlasu iRozhlas.cz nabízí rozsáhlejší regionální zpravodajství, které vzniká ve spolupráci s regionálními zpravodajskými redakcemi ČRo. "Tímto krokem vzniká poprvé plnohodnotné online regionální zpravodajství Českého rozhlasu a otevírá se tak cesta k personalizaci, kdy si každý čtenář bude moci nastavit obsah na míru," uvedli zástupci Českého rozhlasu.
Rovněž regionální terestrické vysílání čekají od podzimu výrazné změny. Rádio Praha prodlouží živé vysílání z dosavadních 6. až 19. hodiny na 6. až 22. hodinu. Od ledna 2026 se objeví nové formáty: zpravodajsko-publicistický souhrn Den v regionu, reportérský projekt Regionální stopař, cyklus Osobnosti Česka a populárně naučná série Co v učebnicích nebylo.
Zaváděné a chystané novinky ve vysílání podle zástupců rozhlasu umožnila tzv. velká mediální novela, která od května navýšila koncesionářské poplatky u ČRo ze 45 korun na 55 korun na měsíc a domácnost. Nová legislativa podle rozhlasu rozšířila okruh poplatníků o 198 tisíc domácností a 640 tisíc právnických osob a OSVČ. Český rozhlas tak v důsledku novely mediálního zákona získá letos přibližně 197 milionů korun navíc, což je částka po započtení vlivů omezení obchodní činnosti - reklamy a sponzoringu. Nejsilnější hnutí ANO, které podle všeho vyhraje nadcházející parlamentní volby, plánuje koncesionářské poplatky u rozhlasu a České televize zrušit (viz zde).