reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hořící keř zvedl obrat nutprodukce šestkrát

16:36, 29. 8. 2013
Televize Film Aleš Borovan

Malá, ale nadějná filmová a televizní firma nutprodukce zaznamenala v loňském roce výrazný skok.

Díky velké zakázce pro HBO Europe se její tržby zvedly šestkrát na 15 milionů korun. Oproti ztrátě skoro půl milionu v roce 2011 společnost loni zaznamenala zisk přes 500 tisíc korun. Nutprodukce, kterou vlastní po 25 procentech Peter Badač, Tomáš Hrubý, Pavla Kubečková a scénárista Štěpán Hulík, zajišťovala kreativní složky pro minisérii Hořící keř (foto) o době po upálení Jana Palacha v roce 1969.

Hořící keř, který napsal právě Hulík a režírovala Agnieszka Holland, se natáčel na jaře 2012. Kromě nutprodukce na díle pracovala i další produkce Etamp Film Production, která měla na starosti výkonné složky filmového štábu. Celkový rozpočet minisérie se pohyboval okolo 100 milionů korun. Za hlavní roli získal herec Ivan Trojan Zlatou nymfu na televizním festivalu v Monte Carlu.

Kromě Hořícího keře nutprodukce v roce 2012 připravovala další projekt pro HBO, dokument Velká noc. V přípravě byla i minisérie Gottland, s rozpočtem 11 milionů korun a vyráběná pro Českou televizi.