Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Hořící keř zvedl obrat nutprodukce šestkrát

16:36, 29. 8. 2013

Malá, ale nadějná filmová a televizní firma nutprodukce zaznamenala v loňském roce výrazný skok.

Díky velké zakázce pro HBO Europe se její tržby zvedly šestkrát na 15 milionů korun. Oproti ztrátě skoro půl milionu v roce 2011 společnost loni zaznamenala zisk přes 500 tisíc korun. Nutprodukce, kterou vlastní po 25 procentech Peter Badač, Tomáš Hrubý, Pavla Kubečková a scénárista Štěpán Hulík, zajišťovala kreativní složky pro minisérii Hořící keř (foto) o době po upálení Jana Palacha v roce 1969.

Hořící keř, který napsal právě Hulík a režírovala Agnieszka Holland, se natáčel na jaře 2012. Kromě nutprodukce na díle pracovala i další produkce Etamp Film Production, která měla na starosti výkonné složky filmového štábu. Celkový rozpočet minisérie se pohyboval okolo 100 milionů korun. Za hlavní roli získal herec Ivan Trojan Zlatou nymfu na televizním festivalu v Monte Carlu.

Kromě Hořícího keře nutprodukce v roce 2012 připravovala další projekt pro HBO, dokument Velká noc. V přípravě byla i minisérie Gottland, s rozpočtem 11 milionů korun a vyráběná pro Českou televizi.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.