Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vivantis míří do kamenného retailu a nasazuje nový vizuální styl

18:36, 12. 10. 2025

Parfémová a módní e-commerce skupina Vivantis, která působí i v zahraničí a zahrnuje e-shopy jako Parfemy.cz, Vivantis.cz, Krasa.cz, Hodinky.cz, Vivantis.sk, Vivantis.ro nebo Sperky.cz, plánuje vstup do kamenného retailu, který má zákazníkům "umožnit osobnější kontakt se značkou".

První prodejnu Vivantis otevře koncem října v pražském Westfield Chodov, další pobočky v českých městech mají následovat. Důvodem je nákupní chování zákazníků - ačkoli online prodeje rostou, zhruba 85 procent nákupů v beauty segmentu se stále uskutečňuje offline. "Potřebujeme se dostat na začátek nákupního procesu našeho zákazníka - v momentě, kdy se rozhoduje, jaký parfém mu sedí nebo který odstín make-upu mu sluší," tvrdí vysvětluje CEO/předseda představenstva Vivantis Martin Komora.

Do roku 2030 plánuje Vivantis podle zástupců skupiny navýšit svůj tržní podíl v zemích, kde působí, na dvojcifernou úroveň a zároveň otevřít nové trhy a prodejny. Součástí nového strategického směru e-commerce skupiny bude i nový vizuální styl a identita. "Vivantis chce nově profilovat značku tak, aby zaplnil mezeru mezi luxusními butiky a masovým retailovým segmentem. Nově se zaměřuje především na generaci Z a mileniály ve věku 18 až 35 let, kteří budou do roku 2035 představovat největší kupní sílu v beauty segmentu," uvedl PR zástupce Vivantisu Patrik Kozlík.

Transformaci značky podpoří velká brandová kampaň, která poběží od října 2025 do března 2026. Vivantis se v ní zaměřuje především na influencer marketing a digitální a OOH formáty. Za vizuální proměnou Vivantisu stojí švédská agentura Snask, která dělala pro značky jako Spotify, Meta, Klarna nebo Bang & Olufsen.

Vivantis za poslední fiskální rok (skončil v březnu 2025) utržil 1,799 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 149 milionů korun. Čistý zisk vzrostl z 2,6 milionu na 7,6 milionu korun.