Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Nova zvedne cenu reklamy v průměru o 16 procent, méně než letos

17:26, 17. 10. 2025

Reklamní zadavatelé a mediální agentury při nákupu reklamy na TV a online kanálech TV Nova (majitel PPF) opět sáhnou do kapsy hlouběji než letos. Největší komerční televize od ledna 2026 zdraží reklamu v průměru o 16 procent. Pro Borovan.cz to uvedl obchodní ředitel Novy Honza Ulrych (foto).

TV Nova tak o něco zbrzdí inflační číslo ceny inzerce - v letošním roce její reklama zdražila v průměru o 22 procent. I tak jsou obě cifry zdražení vysokou nad mírou inflace v Česku v letošním roce a nad odhadem pro rok 2026. Podle nedávné letní prognózy ČNB se letošní míra inflace bude v republice pohybovat na úrovni 2,6 procenta, v příštím roce by to mělo být 2,3 procenta. Znamená to, že reklama na kanálech TV Nova zdražuje nejen v absolutních číslech, ale i relativně.

"Naším cílem je udržet míru vyprodanosti reklamního prostoru na takové úrovni, která klientům umožňuje efektivní plánování kampaní a zaručuje dostatečnou viditelnost jejich spotů na obrazovce," sdělil Ulrych. Strategická cílová skupina TV Nova zůstane v příštím roce stejná, jako letos - tedy CS 15 až 54 let. Identické zůstává i rozdělení na season/off season a časových pásem. Naopak se mírně mění měsíční cenové koeficienty.

Celý rozhovor s Honzou Ulrychem, obchodním ředitelem TV Nova, zde:

B: Jak se změní průměrná cena reklamy na mediálních kanálech TV Nova pro klienty v roce 2026?
U: Tento rok přicházíme s nižší úrovní celkové inflace TV reklamy o 16 procent (loni byla inflace ve výši 22 procent).

B: Co je důvodem tohoto navýšení?
U: Naším cílem je udržet míru vyprodanosti reklamního prostoru na takové úrovni, která klientům umožňuje efektivní plánování kampaní a zaručuje dostatečnou viditelnost jejich spotů na obrazovce.

Rozhovor s komerčním ředitelem TV Prima Janem Čadkem:

B: Jaká bude strategická cílová skupina – opět 15 až 54, jako letos?
U: Naši strategickou cílovou skupinu 15 až 54 v příštím roce neměníme. Je pro klienty nadále atraktivní a v této CS nabízíme na trhu dostatečné inventory. Tomu přispívá i skutečnost, že jsme jako jediná z velkých TV skupin na trhu v CS 15 až 54 navýšili podíl na sledovanosti. Za leden až září dosahujeme share 37,3 procenta v prime time (meziroční růst za stejné období proti loňsku je 7 procent) a v celodenním vysílání máme podíl 34,1 procenta, což je 6ti procentní meziroční růst. Dobrou zprávou pro naše klienty rovněž je, že k navýšení podílu na sledovanosti došlo nejen u tematických stanic, kde stále pracujeme na co nejlepší profilaci (aktuálně připravujeme rebranding Nova Gold na Nova Krimi). Rovněž rostl share hlavní stanice TV Nova. Na televizním trhu, kde neustále dochází k rozšíření nabídky stanic a jeho fragmentaci, je to excelentní výkon. Konkurenční komerční televize spadla jak ve výkonu hlavní stanice, tak celé skupiny.

B: Došlo k nějakým změnám v rozdělení na season/off season, časových pásem?
U: V samotném nastavení časových pásem nedochází k žádným změnám. Sloty prime time, off prime time i super prime time zůstávají beze změn.

B: Dojde v Obchodních podmínkách 2026 k nějaké úpravě cenových koeficientů u stopáží, u měsíců, nebo u časových pásem?
U: U vybraných měsíců dochází k mírnému navýšení cenových koeficientů, konkrétně v březnu, dubnu, červnu, srpnu a prosinci. Stopážové koeficienty zůstávají beze změny. V rámci časových pásem dochází k lehké úpravě ceny v off prime time. Současně aktualizujeme podíly jednotlivých stanic v reklamním balíčku podle jejich výkonnosti: TV Nova 61 procent, Nova Cinema 15 procent a ostatní měřené kanály 24 procent.

Rozhovor s programovou ředitelkou Novy Silvií Majeskou:

B: Připravili jste pro příští rok nějaké novinky, co se týká nových reklamních formátů, umístění v pořadech, pozdní/early booking atd.?
U: Pro příští rok jsme se zaměřili s novými produkty na naše sportovní stanice Nova Sport. Nabízíme klientům speciální reklamní formáty split-screen spoty u F1 a dalších poptávaných formátů, dále nové grafické zpracování reklamy integrované v rámci product placementu.

B: Jak se v OP 2026 projeví čerstvý nákup společnosti O2 TV a nové provozování 16 sportovních kanálů - jak tu reklamu, sponzoring atd. na těchto kanálech budete prodávat?
U: Od 1. prosince 2025 se společnost TV Nova stane 100 procentním vlastníkem produkční společnosti O2 TV. Po tomto datu budeme klienty dále informovat.