Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Barrandov za osm měsíců prodělala přes 50 milionů korun

10:54, 27. 10. 2025
Televize Aleš Borovan

Televizní skupina Barrandov Group, která donedávna provozovala tři kanály - TV Barrandov, Barrandov Krimi a Barrandov Kino, za prvních osm měsíců prodělala další desítky milionů korun. A to i navzdory reorganizaci a některým ozdravným opatřením. Vyplývá to ze sdělení insolvenčního správce v insolvenčním rejstříku.

Provozní společnost Barrandov Televizní Studio (BTS) od ledna do srpna 2025 podle insolvenčního správce Davida Jánošíka skončila v prodělku téměř 58 milionů korun. Obrat firmy za stejné období překročil 113 milionů korun. Během podzimní sezóny by pak mělo dojít k vylepšení hospodářských čísel BTS. "Hospodaření dlužníka se postupně zlepšuje a dochází i k postupné konsolidaci jeho hospodaření. Do konce roku 2025 předpokládá dlužník dosáhnout vyrovnaného hospodářského výsledku," uvádí insolvenční správce ve své zprávě. Kumulativní ztráta za letošní a loňský rok má být řešena externím financováním (žádná taková dohoda doposud nebyla předložena).

Hlavní kanál TV Barrandov od letošního května vysílá podle nově udělené licence, kterou vlastní nová firma S-24 akvizice II. Tu ze 100 procent obchodník s pohledávkami Jan Čermák (viz rozhovor dole), který by měl ovládat i firmu Barrandov Televizní Studio (licence pro Barrandov Krimi a Barrandov Kino).

Barrandov Group v posledním roce výrazně proměnila televizní program. Zmizely pořady s předchozím vlastníkem Jaromírem Soukupem (celkem 27 show), místo nich se objevila řada vlastních nebo akvizičních titulů (Policie Delta, Sejdeme se na Cibulce). Do budoucna chce televize dávat více prostoru více prostor erotice a reality show. V současné době v tomto segmentu nabízí pořady SeXoňa či právě Policie Delta. Cílem Čermákovy stanice je více posílit atraktivitu vysílání pro klíčové cílové skupiny diváků ve věku 15 až 69 a 15 až 54 let.

Management televize kromě toho snížil provozní náklady (technika, software, služby), zavedl online monetizaci dokončených pořadů na YouTube, vybudoval nový obchodní tým a redukoval pořady s nízkou sledovaností a vysokými náklady. "Celkově lze konstatovat, že rok 2025 přináší zřetelné omlazení publika a zlepšení výkonu v atraktivních obchodních cílových skupinách (15 až 34 a 18 až 49)."

Barrandov Televizní Studio se nachází v v insolvenčním řízení. Společnost registruje pohledávky ze strany věřitelů ve výši 1,09 miliardy korun. Dle reorganizačního plánu, který byl nedávno schválen soudem, budou pohledávky nezajištěných věřitelů uspokojeny ze 2 procent.