Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Grunt: Je možné, že na některých trzích brand Voyo pro streamovací platformu necháme

17:10, 4. 11. 2025

Po vzniku nového brandu Oneplay, do kterého se v Česku v březnu letošního roku sloučila streamovací platforma Voyo a internetová televizi O2 TV, nyní management mateřské firmy CME zvažuje, jak naloží se svými streamovacími brandy na dalších evropských trzích.

Brand Voyo je doposud zachován například na Slovensku, v Bulharsku nebo v Rumunsku. "Vše bude záležet na lokálních potřebách. Zda si značku Voyo ponecháme například na Slovensku je něco, co jsme si ještě finálně nerozhodli. Záležet bude, jak ten produkt budeme komunikovat a jaký bude vytvářet obsah. Vždy bude zaměřený na lokální potřeby daného státu, protože vidíme, že třeba i přenositelnost českého obsahu na Slovensko není tak velká, jak jsme si původně mysleli. To znamená, v každém regionu, v každém státu budeme vytvářet vlastní originální obsah," uvedl dnes ředitel digitálního segmentu CME a ředitel TV Nova Daniel Grunt (foto; viz starší rozhovor dole) na konferenci Czech Internet Forum.

"Co se týká značky, tam se ukáže. Česká republika byla specifická tím, že jsme spojovali dva obrovské hráče do jednoho. To je jeden aspekt. Tím druhým aspektem bylo, že jsme se snažili trhu a uživatelům vysvětlit, že to není jen nějaká extenze, ale že vlastně vytváříme novou kategorii. To znamená, že skáčeme někam dále, není to jenom další streamovací platforma. Je to už vstupní brána pro veškerý obsah pro české rodiny. Proto jsme zvolili cestu investování do nové značky. Na zbylých trzích bude záležet na tom, jak je tam značka Voyo silná a jak je vnímaná. V některých regionech se značka Voyo může ponechat a nebude se měnit. Ale zatím nemáme finálně jasno, budeme to rozhodovat postupně, trh po trhu," doplnil Grunt.

TV Nova do loňského roku reportovala počet předplatitelů Voyo, na českém a slovenském trhu jich mělo být 950 tisíc. Se započtením uživatelů z dalších zemích skupiny CME tento počet loni překročil jeden milion. Od doby transformace Voya na Oneplay již Nova tuto cifru nezveřejňuje. Největšími konkurenty Oneplay jsou podle měsíčního užití služeb SVOD streamovací platformy Netflix (35 procent), HBO Max (12 procent), Disney+ (11 procent) a Televize Seznam (7 procent). U Voya byl tento ukazatel na úrovni 19 procent (všechna čísla výzkum agentury Kantar za rok 2023).