Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Český Parlophone spadá pod německé Warner Music

16:26, 5. 9. 2013

Několikaměsíční přechod české pobočky hudebního vydavatelství Parlophone (dříve EMI Music) k novému majiteli je podle všeho u konce.

Majoritní podíl ve firmě  - 85,7 procenta - přešel pod německou firmu Warner Music Group Germany. Zbývajících 14,3 procenta ovládá sesterská společnost, britská Parlophone Label Group Holdco.

Prodej české EMI proběhl v rámci rozprodeje části celosvětové sítě EMI Music na počátku letošního roku. Globální firmu Parlophone (dříve vlastněnou EMI) tehdy koupili konkurenční Warner Music za 487 milionů liber. EMI přikročila k prodeji některých aktiv kvůli regulačním orgánům EU. Ti do té doby nechtěli povolit spojení akvizici Universal Music, která v roce 2011 koupila nahrávací divizi EMI za 1,2 miliardy liber.

Parlophone má kontrakt s řadou komerčně úspěšných umělců jako Coldplay (foto), Gorillaz, Kylie Minogue nebo Pet Shop Boys. Český Parlophone vydává kupříkladu Tři sestry, Argemu, Vladimira 518, Visací Zámek či archivní věci Jaromíra Nohavici.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.