Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obří gramofirma Warner Music se vrací na český trh

12:58, 6. 9. 2013

Na českém hudebním trhu obnoví svou činnost české samostatné zastoupení jedné ze tří největších hudebních firem na světě, Warner Music.

Ta z Česka odešla v roce 2010, když její pobočka zanikla. Hudbu Warner bude od října vydávat obnovená firma Warner Music Czech Republic, bývalá EMI Czech Republic a nyní Parlophone. Tu povede, stejně jako doposud, hudební manažer Vladimír Kočandrle. Zahraniční katalog Warner Music na českém trhu od dubna 2010 prodával v licenci konkurenční Supraphon, tato licence však zaniká. Pod křídla Warner Music rovněž přechází domácí repertoár někdejší EMI CR (Tři sestry, Kabát, Visací Zámek, Iveta Bartošová), české novinky budou vycházet pod obnovenou tradiční značkou Monitor Records.

Světová Warner Music významně posílila, když na počátku roku od zanikající EMI (koupil ji Universal Music) odkoupila firmu Parlophone za 487 milionů liber. Pod jednou střechou se tak ocitli Iron Maiden, Led Zeppelin, Green Day (foto), Coldplay, James Blunt, David Guetta, plus archivy Pink Floyd a Erica Claptona.

"Prioritou společnosti ale není jen mezinárodní pop a rock. Jednou z páteří nové, podstatně posílené Warner Music, je také rozvoj klasické hudby. Značky Warner Classics a Erato jsou dnes obohaceny nejen o kompletní katalogy EMI Classics a Virgin Classics, ale také o kreativní týmy těchto značek a tím i o ambiciózní nahrávací plány do budoucna," uvedl Kočandrle. To není dobrá zpráva pro Supraphon, která vlastní rozsáhlý katalog klasické hudby a je v Česku na tomto trhu dominantním hráčem.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.