Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Producent Babovřesek spadl do milionové ztráty

12:30, 11. 9. 2013
Film Koncerty Aleš Borovan

(Nejen) investice do dvou celovečerních filmů v jednom roce poslala společnost Nogup Agency (NA) do mnohamilionové ztráty.

Nogup, kterou většinově vlastní Zdeněk Kubík a Jiří Jurtin, se v roce 2012 podílela na výrobě snímků Babovřesky Zdeňka Trošky (foto) a Carmen F.A. Brabce. Jen rozpočet Babovřesek se pohyboval ve výši okolo 30 milionů korun, z toho 5,7 milionu šlo z programu podpory filmového průmyslu. Nogup Agency loni spadla do ztráty ve výši 24 milionů oproti zisku 200 tisíc korun o rok dříve. Tržby Nogup v roce 2012 klesly o 58 milionů na 46 milionů korun.

Výkonu firmy příliš nepomohl ani další produkovaný film Hranaři, který měl premiéru v prosinci 2011. Celkové tržby z kin, které plynuly z prodejů lístků i na počátku roku 2012, se pohybovaly okolo devíti milionů korun. Výnos producenta se mohl pohybovat okolo čtyř milionů korun. Další velkou showbyznysovou akcí, která NA v loňském roce generovala příjmy, bylo úspěšné turné Pražského Výběru v původní sestavě. Čtyři podzimní koncerty vidělo okolo 20 tisíc diváků. 

V letošním roce podle všeho Nogup vykáže mnohem lepší čísla. Z Babovřesek se vyklubal kinotrhák, který na celkových tržbách přinesl více než 100 milionů korun. Firma proto rovněž investovala i do pokračování Babovřesky 2 (opět Troška), které vzniká v letošním roce, plus do pokračování Kameňák 4. V přípravě by měl být i film o Lídě Baarové. Za pár dní rovněž vypukne rozsáhlé turné Lucie Bílé v produkci Nogup, které zahrne 11 velkých koncertů.