reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nova Group zahučela do mrazivé ztráty přes miliardu korun

12:46, 13. 9. 2013
Televize Aleš Borovan

Na první polovinu roku 2013 bude vrcholové vedení CET 21 a CME vzpomínat s mrazením v zádech a hrůzou v očích.

Mediální skupina Nova Group (zahrnuje i slovenské operace CME) se za 1H 2013 propadla do nevídané konsolidované ztráty 1,079 miliardy korun. O rok dříve za stejné období přitom vygenerovala alespoň drobný zisk ve výši 94 milionů. Provozní ztráta letos za prvních šest měsíců dosáhla 535 milionů korun. Celkové tržby meziročně propadly o 33 procent na přibližně 2,2 miliardy korun.

Propad, který pořádně vystrašil všechny racionálně uvažující akcionáře, v drtivé míře způsobila nová obchodní politika Novy (na fotce ředitel Jan Andruško) na letošní rok. Ta odbourala obvyklé slevy pro mediálky a navýšila ceny reklamy o několik desítek procent. Výsledkem byl přesun reklamních investic na Primu a TV Barrandov, nebo úplně pryč z České republiky. V posledních měsících však došlo k změkčení postojů obou stran a Nově se podařilo uzavřít smlouvu s některými důležitými zadavateli, jako například s Ferrerem, Plzeňským Prazdrojem nebo Henkelem. Nové kontrakty budou mít dopady až na výsledky v třetím a čtvrtém kvartálu.