Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Multimilionář Bajer rozjíždí nový hudební festival

17:02, 23. 9. 2013

Jeden z nejsilnějších investorů v koncertní branži, Oldřich Bajer, za několik týdnů odstartuje spolu s kolegy Petrem Fořtem a Michalem Thomesem v Česku zbrusu nový typ hudební akce.

Hudební festival Nouvelle Prague, jehož "nultý" ročník proběhne na počátku listopadu v pražském areálu pivovaru Staropramen, je takzvaná showcase akce. Ta je určená jak širokému publiku, tak i profesionálům z koncertní a hudební branže, kteří zde mohou objevit nové vycházející jména nebo navázat kontakty v oboru.

Na festivalu, který pořádá produkce Ameba Production společně s kanadskou firmou Sound Diplomacy, vystoupí Lucy Rose, City of Glass, Little Suns nebo Money for Rope. Panelových akcí se zúčastní Christof Huber (ředitel švýcarského festivalu Open Air St. Gallen), Ben Challis a Martin Elbourne ze slavného open air Glastonbury nebo Fruzsina Szep, šéfka mamutího maďarského festivalu Sziget. "Nouvelle Prague bude místem pro setkávání evropské hudební branže," zdůraznil Bajer.

Nouvelle Prague je již druhou letošní novinkovou akcí Bajerova týmu. Na počátku září proběhl první ročník dětského festivalu Kefír. Bajer, který získal slušný kapitál v řádu stovek milionů korun prodejem podílu v portálu Centrum.cz v prosinci 2007, rovněž drží největší podíl v produkční společnosti Ameba Production, pořádající festival Rock for People.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

  • MySASY: start-up, který vyvíjí a provozuje diagnostický systém pro sportovce a do kterého investoval například Jiří Hlavenka (ex-Kiwi.com), má nového spolumajitele. Minoritní podíl získal provozní a obchodní manažer start-upu Pavel Mráz.

  • Adform: česká pobočka firmy, která nabízí publisherům nástroje pro správu a monetizaci jejich online inzertního prostoru, v roce 2019 utržila 15,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 1,2 milionu méně. Čistý zisk spadl ze 600 tisíc na 260 tisíc korun.

  • Alza.cz: největší český e-shop přidává do nabídky další segment. Prostřednictvím partnerského prodeje zde zákazníci mohou nakoupit také nápoje. V první vlně se jedná o vína a destiláty, brzy však bude do sortimentu zařazeno také pivo a nealkoholické produkty jako minerální vody, limonády nebo energetické nápoje.

  • Jaromír Nohavica: po půlroční pauze se vrací k živým koncertům. V závěru srpna vstoupí třikrát v Ostravě, na počátku září pak dvouhodinovým koncertem zakončí divadelní pražskou přehlídku Hvězdné léto pod žižkovskou věží.

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.