Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
   
        

Multimilionář Bajer rozjíždí nový hudební festival

17:02, 23. 9. 2013
Koncerty Aleš Borovan

Jeden z nejsilnějších investorů v koncertní branži, Oldřich Bajer, za několik týdnů odstartuje spolu s kolegy Petrem Fořtem a Michalem Thomesem v Česku zbrusu nový typ hudební akce.

Hudební festival Nouvelle Prague, jehož "nultý" ročník proběhne na počátku listopadu v pražském areálu pivovaru Staropramen, je takzvaná showcase akce. Ta je určená jak širokému publiku, tak i profesionálům z koncertní a hudební branže, kteří zde mohou objevit nové vycházející jména nebo navázat kontakty v oboru.

Na festivalu, který pořádá produkce Ameba Production společně s kanadskou firmou Sound Diplomacy, vystoupí Lucy Rose, City of Glass, Little Suns nebo Money for Rope. Panelových akcí se zúčastní Christof Huber (ředitel švýcarského festivalu Open Air St. Gallen), Ben Challis a Martin Elbourne ze slavného open air Glastonbury nebo Fruzsina Szep, šéfka mamutího maďarského festivalu Sziget. "Nouvelle Prague bude místem pro setkávání evropské hudební branže," zdůraznil Bajer.

Nouvelle Prague je již druhou letošní novinkovou akcí Bajerova týmu. Na počátku září proběhl první ročník dětského festivalu Kefír. Bajer, který získal slušný kapitál v řádu stovek milionů korun prodejem podílu v portálu Centrum.cz v prosinci 2007, rovněž drží největší podíl v produkční společnosti Ameba Production, pořádající festival Rock for People.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • DataSentics: pražskou firmu, která se specializuje na datovou vědu a vyvíjí podniková řešení umělé inteligence a strojového učení (AI/ML), kupuje evropská korporace Atos (byznys okolo digitální transformace), kotovaná na pařížské burze. Atos touto akvizicí rozšíří portfolio v oblasti AI/ML a počítačového vidění o nové produkty založené na AI a datově vědeckých schopnostech. Svoje řady tak rozšiřuje o tým zhruba 100 datových vědců a techniků AI/ML.

  • Atmedia: mediazastupitelství, které na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, v roce 2022 zvýší s ohledem na vysokou poptávku po reklamním prostoru cenu za televizní reklamu o 5 až 10 procent. Vedle standardních obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice a atkids nabídne svým klientům sponzoring Formule 1 či Zimních olympijských her v Pekingu.

  • Economia: vydavatelství spustila novou podobu webu Hospodářských novin Hn.cz, který prošel nejen grafickou, ale také generační technologickou proměnou. Novou podobu webu navrhlo studio Švejda Goldmann, které s Economií dlouhodobě spolupracuje a stojí za řadou zpravodajských a publicistických webů v Česku.

  • T-Mobile: novými členy představenstva českého operátora se nedávno stali německý manažer Rodrigo Diehl z Deutsche Telekom a ukrajinská manažerka Olga Nevska, jinak CEO Telekom MobilitySolutions. Třetím členem představenstva je ředitel Jose Perdomo Lorenzo.

  • TV Nova: startuje nový online pořad, ve kterém se vystřídají bývalí účastníci pořadu Masterchef a divákům na svých receptech ukážou, jak využít zbytky z vaření v běžné domácnosti. Pořad Do posledního sousta bude dostupný na stránkách Nova Plus a také na sociálních sítích TV Nova. První díl Nova nasazuje dnes a každý týden bude zveřejněn další. Celkem na diváky čeká deset receptů s deseti kuchaři.

  • Seznam.cz: internetová firma nabízí novou Smart TV a HbbTV aplikaci. Uživatelé v ní najdou videa z vlastní produkce Seznamu (Stream originals, Seznam Zprávy, Proženy.cz) i partnerský videoobsah. Do budoucna se v aplikaci objeví další obsah i služby Seznam.cz. TV aplikace je k dispozici na chytrých televizích Samsung a LG, na platformě Android TV a na červeném tlačítku - HbbTV.

  • Hit dne


    Teaser pro nový seriál House of Dragon.

Recenze

Karel

Film Aleš Borovan

Nejprve si ujasněme pravidla hry: dokumentární film Karel o životě nejslavnějšího českého popového diváka Karla Gotta (úmrtí 2019) nevznikl z nějakého vnitřního pnutí či uměleckého nepokoje režisérky Olgy Malířové Špátové. Ta byla manželskou dvojicí Gottových v uplynulých letech najmuta, aby de facto vystavěla Gottovi filmový pomník. Kontrolovaný pomník.

Přesto je třeba odmítnout pohled, že snímek Karel je cosi vyumělkovaného, nalakovaného na růžovo. Díky několika faktorům. Tak především samotný Gott byl evidentně k sobě natolik vnitřně poctivý umělec a člověk, než aby zde po sobě zanechal jakousi totálně falešnou či matoucí zprávu nebo aby vynechával některá citlivá témata (vztah ke komunistické moci, Anticharta). Notabene v závěru života (část natáčení proběhlo těsně před skonem Mistra), kdy se Gott, vždy pověstný humorem, dostal do takového stavu nadhledu a smíření sám se sebou, který by mu mohla většina kritiků závidět (obzvláště kněz Halík se rýpáním do již zemřelého Gotta doživotně znemožnil).

V části filmu se výše popsaný model s najatou režisérkou ukazuje spíše jako výhoda. Gott si totiž Špátovou pouští dost k tělu. Je evidentní, že pokud by byla jen zvědavou "externistkou", nikdy by neměla šanci točit chvíle intimní rodinné pohody u Gottových, okamžiky vyčerpání v zákulisí závěrečných koncertů nebo chvíle kruté pravdy, kdy se slavný zpěvák v nemocnici dozvídá zdrcující diagnózu.

Divák se v některých momentech neubrání slzám dojetí či pohnutí, ale film Karel rozhodně není laciná ždímačka slz. Je to důstojný a do určité míry poctivý (případné třinácté komnaty nechť si Mistr vyříká s Nejvyšším) pomník člověka, který do života milionů vnášel radost a světlo. Jako poslední rozloučení a vyznání slavného umělce funguje na výbornou.