Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
   
        

Lucie prodala desítky tisíc lístků, přidává koncerty

17:02, 25. 9. 2013
Hudba Koncerty Aleš Borovan

Byznys kolem obnovené kapely Lucie se roztáčí na čím dál rychlejší obrátky. Díky vysokému zájmu fanoušků se turné, počítající původně s pěti zastávkami v roce 2014, rozšiřuje o další vystoupení.

Kapela již na počátku srpna přidala další koncert v Praze (libeňská Aréna). Nyní se přidává druhý koncert na 5. června i v brněnské hale Kajot. Je velmi pravděpodobné, že v hlavním městě se odehraje i třetí přidaný koncert (celkem by už v Praze byly tři vystoupení za sebou). Zástupci Bestsport Arena dokonce odhadují, že do Prahy by se "vešlo" až šest koncertů Lucie.

Na celé turné, které sponzoruje Komerční banka, se doposud prodalo na 45 tisíc vstupenek. Maloobchodní tržby z prodeje lístků se tak mohou pohybovat mezi 35 až 40 miliony korun. V Praze se doprodává druhá polovina ze 14ti tisícové kapacity druhého koncertu. V hlavním městě se zatím prodalo přes 21 tisíc vstupenek. V Košicích tři tisíce, v Bratislavě skoro čtyři tisíce.

Ruku v ruce s koncertním byznysem jdou nahoru i prodeje desek. Universal Music za léto registruje prodej jednoho tisíce digitálních desek Lucie na iTunes. Gramofirma na podzim vydá luxusní box se všemi sedmi deskami kapely v ceně 1500 korun. Následovat bude podobný box i s videonahrávkami. Na jaře 2014 se pak objeví reedice jednotlivých desek jak na CD, tak i na vinylu. V Edici České televize by pak měla vyjít doplněná biografická kniha Lucie.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • DataSentics: pražskou firmu, která se specializuje na datovou vědu a vyvíjí podniková řešení umělé inteligence a strojového učení (AI/ML), kupuje evropská korporace Atos (byznys okolo digitální transformace), kotovaná na pařížské burze. Atos touto akvizicí rozšíří portfolio v oblasti AI/ML a počítačového vidění o nové produkty založené na AI a datově vědeckých schopnostech. Svoje řady tak rozšiřuje o tým zhruba 100 datových vědců a techniků AI/ML.

  • Atmedia: mediazastupitelství, které na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, v roce 2022 zvýší s ohledem na vysokou poptávku po reklamním prostoru cenu za televizní reklamu o 5 až 10 procent. Vedle standardních obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice a atkids nabídne svým klientům sponzoring Formule 1 či Zimních olympijských her v Pekingu.

  • Economia: vydavatelství spustila novou podobu webu Hospodářských novin Hn.cz, který prošel nejen grafickou, ale také generační technologickou proměnou. Novou podobu webu navrhlo studio Švejda Goldmann, které s Economií dlouhodobě spolupracuje a stojí za řadou zpravodajských a publicistických webů v Česku.

  • T-Mobile: novými členy představenstva českého operátora se nedávno stali německý manažer Rodrigo Diehl z Deutsche Telekom a ukrajinská manažerka Olga Nevska, jinak CEO Telekom MobilitySolutions. Třetím členem představenstva je ředitel Jose Perdomo Lorenzo.

  • TV Nova: startuje nový online pořad, ve kterém se vystřídají bývalí účastníci pořadu Masterchef a divákům na svých receptech ukážou, jak využít zbytky z vaření v běžné domácnosti. Pořad Do posledního sousta bude dostupný na stránkách Nova Plus a také na sociálních sítích TV Nova. První díl Nova nasazuje dnes a každý týden bude zveřejněn další. Celkem na diváky čeká deset receptů s deseti kuchaři.

  • Seznam.cz: internetová firma nabízí novou Smart TV a HbbTV aplikaci. Uživatelé v ní najdou videa z vlastní produkce Seznamu (Stream originals, Seznam Zprávy, Proženy.cz) i partnerský videoobsah. Do budoucna se v aplikaci objeví další obsah i služby Seznam.cz. TV aplikace je k dispozici na chytrých televizích Samsung a LG, na platformě Android TV a na červeném tlačítku - HbbTV.

  • Hit dne


    Teaser pro nový seriál House of Dragon.

Recenze

Karel

Film Aleš Borovan

Nejprve si ujasněme pravidla hry: dokumentární film Karel o životě nejslavnějšího českého popového diváka Karla Gotta (úmrtí 2019) nevznikl z nějakého vnitřního pnutí či uměleckého nepokoje režisérky Olgy Malířové Špátové. Ta byla manželskou dvojicí Gottových v uplynulých letech najmuta, aby de facto vystavěla Gottovi filmový pomník. Kontrolovaný pomník.

Přesto je třeba odmítnout pohled, že snímek Karel je cosi vyumělkovaného, nalakovaného na růžovo. Díky několika faktorům. Tak především samotný Gott byl evidentně k sobě natolik vnitřně poctivý umělec a člověk, než aby zde po sobě zanechal jakousi totálně falešnou či matoucí zprávu nebo aby vynechával některá citlivá témata (vztah ke komunistické moci, Anticharta). Notabene v závěru života (část natáčení proběhlo těsně před skonem Mistra), kdy se Gott, vždy pověstný humorem, dostal do takového stavu nadhledu a smíření sám se sebou, který by mu mohla většina kritiků závidět (obzvláště kněz Halík se rýpáním do již zemřelého Gotta doživotně znemožnil).

V části filmu se výše popsaný model s najatou režisérkou ukazuje spíše jako výhoda. Gott si totiž Špátovou pouští dost k tělu. Je evidentní, že pokud by byla jen zvědavou "externistkou", nikdy by neměla šanci točit chvíle intimní rodinné pohody u Gottových, okamžiky vyčerpání v zákulisí závěrečných koncertů nebo chvíle kruté pravdy, kdy se slavný zpěvák v nemocnici dozvídá zdrcující diagnózu.

Divák se v některých momentech neubrání slzám dojetí či pohnutí, ale film Karel rozhodně není laciná ždímačka slz. Je to důstojný a do určité míry poctivý (případné třinácté komnaty nechť si Mistr vyříká s Nejvyšším) pomník člověka, který do života milionů vnášel radost a světlo. Jako poslední rozloučení a vyznání slavného umělce funguje na výbornou.