Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Google v Česku otevřel obchod s hudbou

08:15, 1. 10. 2013

Ve světě rozšířená hudební služba v rámci Google Play se konečně dostala dnešním dnem do České republiky, s dvouletým zpožděním po Apple iTunes.

V rámci lokalizované služby Hudba Google Play posluchači získají přístup k několika milionům skladeb interpretů z celého světa. Součástí nabídky je rovněž rozsáhlá česká produkce různých žánrů včetně kapely Lucie, Tomáše Kluse nebo Lucie BíléGoogle nabízí i předplatné, které umožní neomezený přístup k hudebnímu obsahu, možnost vytváření vlastních playlistů nebo rady hudebních expertů. Měsíční předplatné přijde na 149 korun.

Celkem zde uživatelé najdou alba a skladby téměř 50 hudebních vydavatelství včetně lokálních labelů jako EMI, Championship Music, Sony Music, Supraphon a Universal Music. Ceny novinkových alb se pohybují v řádu několika desítek korun - cca od 90 do 350 korun. Nezávislí umělci a kapely budou moci prostřednictvím Artist Hub nabízet hudbu fanouškům napřímo, bez gramofirmy.

První pokusy prodávat hudbu v Česku digitálně se datují do roku 2006, kdy otevřel lokální obchod i-Legalne.cz. Vzhledem k nízkému zájmu fanoušků, kterým kupříkladu vadila ochrana DRM, po několika letech zkrachoval. V září 2011 konečně v Česku otevřel globální obchod iTunes společnosti Apple.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.