Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

CzechTourism vypsal filmový tendr s ultrakrátkou lhůtou

14:56, 8. 10. 2013

Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism se rozhodla nastartovat v Česku masovou filmovou turistiku.

K vytvoření informačního systému, který by zahraniční i české turisty lákal do jednotlivých regionů na místa spojená s natáčením známých filmů, se podle informací Borovan.cz rozhodla vypsat hned tři tendry. První z nich je již na světě - Vytvoření metodiky pro výběr filmů s destinačním potenciálem a návrh tras s tematikou vybraných filmů. Maximální cena je stanoven na 950 tisíc korun bez DPH. Vítěz by měl vytvořit metodiku pro výběr kvalitních filmů, díky které by měl vzniknout seznam "30 až 50 filmů s destinačním potenciálem". Z nich pak bude vybráno minimálně 14 filmů (počet krajů ČR), které se stanou "ústředním nástrojem marketingové podpory filmového turismu". Vybraný uchazeč rovněž vypracuje filmové trasy, související s vybranými filmy.

Další výběrové řízení, s mnohem s větším peněžním objemem, bude hledat subjekt, který zajistí práva k příslušným filmům. Třetí tendr by měl být vypsán k vytvoření informační mobilní aplikace, která bude turistu provázet po filmových místech, dále k vytvoření informačního portálu, vizuálu a propagace v masových médiích. Celkové náklady na projekt by se měly pohybovat okolo 30 milionů korun.

Hned u prvního tendru, ale i u projektu celkově, budou na případné zájemce číhat náročné požadavky. V první řadě ultrakrátká lhůta: tendr byl vypsán 7. října, nabídky je možné podávat maximálně do 23. října do 10 hodin. Obálky se budou otvírat ten samý den. U tendru jsou stanovena dvě kritéria - cena (70 procent) a kvalita (30 procent). Hrozí tak nebezpečí, že zvítězí nekvalitní nabídka s velmi nízkou cenou. Velmi obtížné bude získávání práv k filmovým dílům - mezi čtrnáctkou vybraných filmů má být i cca pět zahraničních snímků. Získání práv k sekvencím nebo fotografiím z těchto titulů je mimořádně nákladné a obtížné.

Filmová turistika přináší velký objem peněžních prostředků například Novému Zélandu, kde se natáčela slavná trilogie Pán prstenů. I v Česku se točila řada globálních velkofilmů, kupříkladu Casino Royale, Mission: Impossible nebo Letopisy Narnie: Princ Kaspian (foto).

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

CzechTourism

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Alza.cz: největší český e-shop přidává do nabídky další segment. Prostřednictvím partnerského prodeje zde zákazníci mohou nakoupit také nápoje. V první vlně se jedná o vína a destiláty, brzy však bude do sortimentu zařazeno také pivo a nealkoholické produkty jako minerální vody, limonády nebo energetické nápoje.

  • Jaromír Nohavica: po půlroční pauze se vrací k živým koncertům. V závěru srpna vstoupí třikrát v Ostravě, na počátku září pak dvouhodinovým koncertem zakončí divadelní pražskou přehlídku Hvězdné léto pod žižkovskou věží.

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

  • Deník N: levicový internetový deník, který spoluvlastní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů, od roku 2018 až doposud (1H 2020) prodělal 49 milionů korun. Vyplývá to z vyjádření ředitele vydavatelství Jána Simkaniče. "Naši provozní ztrátu přitom průběžně snižujeme a v druhém čtvrtletí roku 2020 už byla měsíčně nižší než jeden milion korun. Jde o velice pozitivní trend, a pokud by se vše vyvíjelo jako dosud, měli bychom šanci dosáhnout vyrovnaného hospodaření už v průběhu příštího roku, tedy o rok dříve, než jsme plánovali," tvrdí Simkanič.

  • Nakladatelství CREW: velká knižní firma, specializovaná na komiksy, rozjíždí novou ediční řadu Legendy. Ta představí ty největší komiksové ikony Marvelu a DC. Prvním titulem se stane Wolverine: Znovuzrození. Další chystané tituly: Návrat temného rytíře, Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě nebo Batman: Temné zrcadlo.

  • A11: do inzertního vydavatelství, zaměřeného na regionální a lokální tituly, nastoupila jako team leader Adéla Zajíčková (ex-Mladá fronta). Na starosti bude mít kromě stávajících lokálních a B2B titulů i obchod nových magazínů, které vydavatelství chystá na podzim.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.