Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Supraphonline.cz začal prodávat Stinga, Pearl Jam nebo Kanye Westa

13:10, 10. 10. 2013

Digitální obchod s hudbou Supraphonline.cz, který provozuje gramofirma Supraphon, podstatně rozšířil nabídku.

Díky čerstvé dohodě s konkurenčním labelem Universal Music (UM) začal prodávat jeho mezinárodní katalog, zahrnující takové globální hvězdy jako Pearl Jam (foto), Kanye Westa, Stinga, Lady Gaga, Queen, Nine Inch Nails nebo Eltona Johna. K dosavadním pěti tisícům titulům hlavně domácí provenience tak přibude dalších cca 45 tisíc nahrávek - desek, EP nebo singlů. V tuto chvíli ještě kompletní katalog UM na stránkách Supraphonline.cz není, import takového množství dat bude probíhat ještě cca měsíc.

Ceny jsou oproti fyzickým nosičům levnější o několik desítek korun. Například novinka Stinga The Last Ship přijde v mp3 na čtyři stovky, ve FLAC pak na 480 korun. Aktuální nahrávka Kanye Westa Yeezus přijde v mp3 na 280 korun. Jednotlivé písně stojí od 30 korun. 

Supraphon se o digitálním prodeji dohodl i s několika nezávislými evropskými gramofirmami, zastupovanými agregátorem Rebeat. V tuto chvíli rovněž pokračují jednání i s Warner Music (zastupují Parlophone a katalog někdejší české EMI) a Sony Music.

Domácí obchod Supraphonline.cz čím dál více čelí silné mezinárodní konkurenci. Na počátku října do Česka dorazil obchod Google Play Music, jehož ceny se pohybují od 90 do 350 korun. Hlavním digitálním kanálem pro domácí interprety je stále iTunes od Apple. Kupříkladu česká Universal Music na iTunes a YouTube (Google) realizuje cca 80 procent všech digitálních příjmů.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Jaromír Soukup: mediální podnikatel a nejvytíženější moderátor minimálně v Evropě vydává knihu Takový jsem já (Empresa Media)."Čtenáři se mohou těšit na 170 stran srozumitelných a fakty podepřených názorů známé osobnosti veřejného života k rozličným tématům," láká vydavatel. K dispozici kromě jiného na internetovém obchodě www.soukupshop.cz.

  • Škoda Auto: s okamžitou platností se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti německý manažer Thomas Schäfer. Na této pozici po téměř pěti letech vystřídal Bernharda Maiera. Schäfer od roku 2015 zastával funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele Volkswagen Group South Africa, kde zodpovídal za rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.

  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě se připojí k EMF (Evropská aliance metalových festivalů), prvnímu mezinárodnímu online festivalu s exkluzivním obsahem, který vzniká ve spolupráci 13 "klasických" festivalů. K hlavním tahákům budou patřit Sabaton, Rotting Christ, Napalm Death nebo Tesseract (celkem 130 kapel). Streamovaný EMF startuje 7. srpna, vstupenky jsou k dostání na adrese www.MetalFestivalAlliance.com.

  • O2 Czech Republic: valná hromada operátora rozhodla o snížení základního kapitálu společnosti zrušením vlastních akcií, a to v rozsahu celkové částky 93 379 100 korun. To znamená z částky 3 102 200 670 korun na 3 008 821 570 korun.

  • PPF: novým předsedou a členem dozorčí rady investiční skupiny PPF (majitel Petr Kellner) se stal Ivo Nesrovnal. Nahradil Ladislava Chvátala (ředitel pro řízení strategických projektů skupiny PPF).

  • Tiscali Media: internetové vydavatelství (Tiscali.cz, Games.cz, Osobnosti.cz, Dokina.cz atd.) podnikatele Kamila Koupého v roce 2019 utržilo 74 milionů korun, podobně jako o rok dříve. Čistý zisk se meziročně snížil z 5,7 milionu na 3,9 milionu korun.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.